Det är dags för Fredagsmys! Testikeltacos - VIDEORECEPT

Och denna fredagen kör jag en favorit i repris. Nämligen det som har blivit lite utav min paradrätt - Testiceltacos! Denna rätt var nog den som var mest självklar när jag diskuterade med Splay om vilka rätter vi skulle spela in till min matlagningskanal
 
Så hur gör du då testikeltacos? Jo såhär! 
  
 
 
Testikeltacos
 
Tid
1.5 timme
 
Ingredienser
Fårtestiklar (jag använde mig av 2 st som mättade mig mer än tillbrääkligt)
Tacokrydda
Olja
Tacoskal
Gurka
Rödlök
Paprika
Majs
Riven ost
Jalapeno
Sallad
Tomat
Guacamole (Dan gjorde den, recept finns i mitt mer traditionella tacorecept
Salsa
Och annat smarrigt
 
Gör såhär
Rensa testiklarna, skölj av kulorna ordentligt och dela dem i något mindre bitar. Eller ja, det beror väl på hur välhängd fåret var, kanske det inte behövs. 
 
Lägg testikelbitarna i kannan, häll vatten i bryggaren och sätt på kaffekokaren. Kaffekokarkoka i sisådär 20 minuter. Hacka upp dina tillbehör under tiden och förbered guacamole och sånt skit om du vill ha det.
 
När testiklarna blivit genomkokta, dvs (vad jag tror är) mer gråaktiga och svampiga samt mindre manetkonsistensiga, så häll av vattnet och skölj bort böset från bollarna. Det fastnar en massa gammal testikelslem som jag inte tror ska vara kvar där. Eftersom de ska bli testikeltacos valde jag nu att kötta upp dem i mindre bitar, typ som testikelfärs. Krydda med tacokrydda så klart.
 
Hetta upp olja direkt på kaffekokarplattan och släng på tacotestikelfärsen. Kaffekokarstek tills det fått fin, gyllene färg. Stäng av kaffekokaren när så har skett.
 
Servera testiklarna med allt vad du vill ha i din testikeltaco och låt fredagsmyset börja!
 
 
 
 
 
 
Här kan du se ett klipp från i måndags då jag lagade testikeltacos till Adam, Marco och Brita.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
dansorensen

Visst gillar du Kaffekokarkokboken?

RSS 2.0