Regnbågsris!

Har tidigare kaffekokarkokat konfettispagetti och det blev så fint att jag så klart blev pepp på att fortsätta leka med karamellfärgerna. Det färgranna resultatet blev det hära regnbågsriset. 
 
 
Tid
1 timme
 
Ingredienser
Ris (klibbfritt är att föredra, dvs det jag inte använde)
Karamellfärg
 
Gör såhär
Sätt på kaffekokaren, lägg riset i kannan och vatten i bryggaren. Jaaa, men sen är det bara att kaffekokarkoka på tills det är klart vettu. Beror på vad för ris du använder och så men det tar väl en trekvart kanske. Stäng av kaffekokaren.
 
Dela upp riset i olika skålar och droppa ner en gnutta karamellfärg däri. Låt stå. Blanda ihopa alla de olika färgerna till en magisk regnbågsrisexplosion!
 
Servera.
 
Tog ingen skoj bild på när riset kokades denna gång. Men här är en gammal riskokarbild som jag tycker är grann. Kolla så liten Zappa är!
 
 

Kommentarer
Postat av: Trollmamma

Vettu, precis det där funderade jag på idag, när jag stekte fiskpinnar till lunch åt mig o lilltrollet. Och så kommer du o har färgat ris, samtidigt. Jag var inne på att spara idén till våren, och ha som påskris... :D

Svar: Great minds think alike!
Katja Wulff

2013-10-17 @ 20:39:52
URL: http://trollcafeet.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
dansorensen

Visst gillar du Kaffekokarkokboken?

RSS 2.0