Konfettispaghetti!

Såg som sagt detta inlägg och bestämde mig för att testa. Det ser ju himlans festligt ut med färgglad pasta. Och superduperenkelt att göra egen! Jag skulle även kunna sätta rätt mycket på att detta kan vara en populär rätt bland barn. 
Tid
1 timmish
 
Ingredienser
Pasta
Karamellfärger
(Salt + typ köttbullar och sånt om du vill)
 
Gör såhär
Häll vatten i bryggaren och eventuellt en nypa salt i tratten. Sätt på kaffekokaren. Bryt ner spaghettin i det varma vattnet och låt det kaffekokarkoka tills det är klart. Slå därefter av vattnet och dela upp spaghettin i olika skålar. Stäng av kaffekokaren. Tillsätt diverse färger och låt stå tills spaghettin (eller vilken pasta du nu vill använda dig av) sugit åt sig av färgerna. 
 
Klart! Visst blir det fantastiskt tjusigt?
 

Kaffekokarkoka spaghettin.


Kan eventueeeeellt ha överdoserat karamellfärgen en aning. All tog slut.


Fasiken vad fint och färgglatt!

Matchar hårband med pasta, det du! Bara det är värt en nominering här
 
Foto: Dan Sörensen.
 

Kommentarer
Postat av: Trollmamma

Underbar idé! Nu får jag inte koka mat i kaffebryggarn för mannen i huset (han tror det kan påverka smaken på kaffet...) men det borde ju gå bra att koka spagettin i en gammal blå kaffepanna med? Jag tror den bor kvar längst inne i skåpet nånstans. :)
Snacka om att jag kommer ha kontorets festligaste matlåda efter det här!

Svar: Ja det kommer du garanterat att ha! Det kommer nog gå alldeles utmärkt att koka spaghettin i en gammal kaffepanna eller en kastrull med. :)
Katja Wulff

2013-10-03 @ 10:42:37
URL: http://trollcafeet.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
dansorensen

Visst gillar du Kaffekokarkokboken?

RSS 2.0