Påskspecial (eller inför påskspecial snarare)

Sitter här och klurar på vad vi ska göra för ett påskrecept här hemma i år. Personligen tycker jag det är svårt att överträffa äggatårtan som gjordes härompåsken. Tänk att man kan få ihopa en sådan fantastisk skapelse som endast är tillagad i en kaffekokare?
 
Här kommer några gamla recept så länge på kaffekokarlagade rätter som du, med stolthet, kan tjonga upp på vilket påskbord som helst. 


Kaffekokarkokta ägg känns väl rätt givet?


Janssons frestelse är, för mig, inte alls lika givet på ett påskbord. Men Ewa föreslog detta på Facebook så här hittas receptet på kaffekokarlagad Jansson.


Kaffekokarlagad löksill. 


Kaffekokarlagad senapssill. Sill är äckligt tycker jag. I det här inlägget kan du läsa om varför jag hatar sill så mycket. Är du äckelmagad ska du inte läsa. 


Köttbullar.

Och så den fantastiska äggatårtan! GÖR DEN!
 
Vi har även gjort en påskfilm. Eftersom vi la ner så jäkla mycket tid på att göra filmen, eller snarare på pyntet till filmandet, så får du titta på den tycker jag. Den är en smula trög i början men den tar sig. Lite.
 

Skruva upp volymen.

Någon som har förslag nu då på vad för påskrecept som ska tillagas i dagarna?
 
Foto: Dan Sörensen.
 

Kommentarer
Postat av: Trollmamma

Suvve film! Ägg-tårtan ser smarrig ut, skulle jag gärna moffa i mig. Trevligt med nåt påsk-gott utan choklad...

Svar: Tack! Jag ska försöka mig på ett påskgodis ikväll faktiskt som är utan choklad. Vi får se hur det blir. Glad påsk!
Katja Wulff

2013-03-27 @ 08:06:15
URL: http://trollcafeet.wordpress.com/
Postat av: Henrik - En salig soppa

Jag blir bara så glad, tack för underbart inlägg. (igen)

Svar: Tack ska du ha för fina kommentarer. :)
Katja Wulff

2013-03-28 @ 15:59:39
URL: http://www.ensaligsoppa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
dansorensen

Visst gillar du Kaffekokarkokboken?

RSS 2.0