Ägg

Du får ju inte glömma ägg på julbordet. Hinner inte att göra ett nytt ägginlägg för mindre kaos råder. I övermorgon flyger vi från Köpenhamn till Egypten och ska hinna fira jul i Malmö innan det. Men just nu verkar vi inte komma från Göteborg pga vädret och inställda tåg och stackars Dan är hysterisk. Särskilt eftersom jag sitter här och slöar framför datorn.


Foto: Dan Sörensen.


Tid
Jättekaffekokarhårdkokt ägg: 1h 20 min
Ganskakaffekokarhårdkokt ägg: 50 min
Kaffekokarblaskigtkokt ägg: 30 min
Kaffekokarlöskokt ägg: Omöjligt

Ingredienser
Ägg

Gör så här
Lägg ägg i kannan. Häll vatten i kaffebryggaren. Sätt på kaffekokaren. Låt stå så länge som du önskar. Slå av vattnet. Stäng av kaffekokaren.



Nej, nu måste jag packa kläder, packa ner katterna (de ska med till Malmö), fixa de sista julklapparna, låtsas vara stressad så att Dan inte gnäller på mig mer osv.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
dansorensen

Visst gillar du Kaffekokarkokboken?

RSS 2.0