Delikatess?



Foto: Dan Sörensen.


Gjorde ju fiskhuvudsoppa för ett tag sedan. Fast jag ljög när jag skrev att det var jättegott. För självklart åt jag inte det, vem vill äta ett sådant fiskhuvud (kunde inte motstå att leka lite med det bara)? Och "soppan" var gjord på typ kaffesump, tomatpuré och annat skit. Har inte ljugit så mycket i bloggen, tror detta är det enda hittepåreceptet. Och så lurades jag på första april så klart (pappa ringde den dagen och var alldeles hispig över att jag skulle ha slaktat en get).

Jag har tyckt att mina lur varit rätt uppenbara. Men icke.

Hade en föreläsning för en massa norskar och då kom fiskhuvudsoppan på tal (och bild). Fiskhuvudsoppan som är så himla vidrig tyckte norbaggarna inte alls var vidrig utan de blev alldeles till sig och pratade på om att det var en delikatess. Sen gav de mig recept på lammhjärna och fiskögon.

Blir nyfiken men har inget lamm. Katthjärna kanske funkar?

Kommentarer
Postat av: fifi

hehe, det där huvudet ser inte så aptitligt ut!



Geten var bra, för att inte tala om kamelen du tillagade :)

2011-02-08 @ 20:30:46
URL: http://fififantastic.blogspot.com
Postat av: Foodelicious.se

Hehe, ja norrmännen är riktiga gourmeätare :-)!

2011-02-09 @ 10:04:59
URL: http://www.foodelicious.se
Postat av: Fifi

Haha, vagnar för husdjur, det måste vara galenskap! Det skulle i och för sig vara kul som du säger när någon tant ska titta på bebisen och får se en katt med stora öron istället, lite som i Rödluvan!

2011-02-09 @ 15:21:19
URL: http://fififantastic.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
dansorensen

Visst gillar du Kaffekokarkokboken?

RSS 2.0