Dans favoritbilder!

Många fina kommentarer dyker det upp här i bloggen min. Väldigt stor del av dessa handlar om hur snygga/roliga/grymma fotografierna är. Det är min kille Dan som fotograferar alla (de proffsiga) bilderna och visst är han duktig? Himlans tur att han är ett fan av kaffekokarmatlagning med tanke på hur mycket han får stå ut med det..

Han fotar med en Canon 7D och objektivet han använder oftast är Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM. När han inte springer runt med kameran runt halsen och fotograferar konstiga maträtter, ballonger och annat jobbar han som AD på en av Göteborgs coolaste webbyråer. Även han som gjort designen till mina bloggar, både till denna (som "bara" en temporär) och urtjusiga Ballongkatten.

Här kommer några av hans blandade favoritbilder som han har valt ut! Gå in på hans blogg och spana in en massa fler snygga/roliga/grymma fotografier (och lite annat kul finns där med). Vissa av bildtexterna är saxade från hans sida.


Alla bilder är tagna från www.dansorensen.se och fotografen är Dan Sörensen.


Pappa - "Porträtt på min kära far när han somnat vid matbordet. Efter denna bilden urartade det och vi började jävlas i stil med www.stuffonmycat.com."


Bild från Dans farmors mysiga stuga mitt ute i skogen, hämtat ur hans album Sommar 2010.


Denna bild är tagen från när vi var på Popagandafestivalen. Dan fick presspass och här är en bild från Hurts konsert. Kolla in alla bilder i hans Popaganda 2010 album.


Gus & Joe´s - "Mina kära vänner Gustav och Joel som står bakom siten Agency Pizza Maker. De bad mig ta en skön sommarbild, (den 14e september!?) på dem som ska vara med i den brasilianska Computer Arts. Så här blev det. Grym site och grymma snubbar!"


Bläckfiskspett - "Det här var Katjas bidrag till en tapastävling som Concealed Wines anordnade. Sjukt roligt att fota bläckfiskar. Ser ju sådär skönt fel ut. Hon kom iaf till final och jag ska lägga upp bilder från vår roadtrip till Stockholm där den hölls." Se här hur det gick för mig i tävlingen!



Ytterligare en bild från Popagandafestivalen där jag gjorde ballongfigurer till festivalkidzen (som ni kanske kan se).


Bella - "Min brorsdotter Bella leker med såpbubblor på farmor och farfars balkong i lund."


Andra Långdagen - "Jag och Katja bor ju precis vid andra långgatan så det var perfekt när det var dags för andra långdagen i år. Vi kunde ta en bib vin och katterna med oss ner, sätta oss lite lugn till och njuta av en perfekt kväll med massa trevligt sällskap."


En bild från min andra blogg Ballongkatten! Önska gärna en ballongfigur där.


Way out West - "Lite bilder från årets way out west. Riktigt bra helg! Kan iof erkänna att det kanske blev mer öl och vin än foton..."



Sådärja! Det var några av hans blandade bilder som fick plats denna gången. Nu tycker jag som sagt du ska gå in och kolla på resten av de fina fotografierna. Hans blogg heter www.dansorensen.se. Vilken tycker du är finast?



(Puss på dig Daniiis!)


Kommentarer
Postat av: Cissi

Wow va fina bilder! Min favorit är den på dig och Iggy (det var rätt namn va)? Men alla är fina.



Måste berömma både dig och fotografen! Jättesnyggt jobbat. Vilken är din favoriträtt? Och vad är det roligaste du fått göra under din tid som kock? Jag tyckte det var jätteroligt att läsa om tapastävlingen. Varit med i fler tävlinga????



Kram!!!!

2010-09-22 @ 11:25:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
dansorensen

Visst gillar du Kaffekokarkokboken?

RSS 2.0