Currytonfiskröra med pasta




Tid
1½ timme (2½ timme inklusive pasta)

Ingredienser
1 liten gul lök
1 burk tonfisk
1 dl grädde
Spaghetti eller annan pasta
Curry
Gurkmeja
Olja
Salt
Peppar
Gurka


Gör så här
Vet du vad? Detta recept gjorde jag i helgen och vi skulle på en konsert så jag hann inte göra spaghetti i kaffekokaren, så den gjordes på spisen. Ha! Men du kan hitta hur du kaffekokarkokar pasta i exempelvis detta inlägget.

Tonfiskröran gjordes dock i kaffekokaren. Sätt på kaffekokaren och häll olja i kannan. När den hettats upp, efter typ en kvart, ska hackad lök tillsättas tillsammans med curry. Kannstek detta i 20 minuter, rör sedan ner även tonfisk och kannstek i ytterligare 20 minuter. Häll på grädden och låt stå i 40 minuter. Smaka av med salt, peppar, eventuellt mer curry samt tillsätt gurkemjan som ger en finare färg. Stäng av kaffekokaren.

Servera röran med spaghettin och några skivor gurka.
Jättegott!


Kannstek löken.


Puttriprutt.


Foto: Dan Sörensen.

Kommentarer
Postat av: Janina

Sv; Visst är det roligt att prata katt :) Har mina förhoppningar på att min hane ska ge nåt lilatabby nu i början på november. Är riktigt sugen på lila :) Det är en mkt vacker färg. Underbara bilder på dina katter! Så fina^^



har en liten sida till mina katter: katt.proverb.se

Har lite nyare bilder jag ska lägga in när tiden finns :P

2010-10-21 @ 09:35:06
URL: http://fruganjohansson.proverb.se
Postat av: fifi

Det måste ha varit den lägenheten jag såg på Hemnet! Hm, får absolut ta en titt till på den, har för mig att den var väldigt fin, men att det var någon liten hake. Men kattfester kan kanske uppväga den haken!

2010-10-23 @ 09:54:07
URL: http://fififantastic.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
dansorensen

Visst gillar du Kaffekokarkokboken?

RSS 2.0