Kaffekokarlagad moderkaka - LCHF

Det är dags för fredagsmys och passande nog läste jag just detta på Expressen
 
Hela artikeln finns att läsa här. 
 
Därför tänkte jag nu tipsa igen om hur man gör kaffekokarlagad moderkaka! Det var nämligen en av de sju sorters kaffekokarlagade kakorna (hela inlägget med alla kakorna här) som jag och Maria gjorde för ett tag sedan.
 
 
Tid 
Ca 30 min
 
Ingredienser
1 moderkaka (gärna från katt, det är extra jamsigt)
Stekeflott
 
Gör såhär
Sätt på kaffekokaren. Smält lite smör och släng på moderkakan. Kaffekokarstek den tills den blir så pass oblodig som du föredrar. Stäng av kaffekokaren. 
 

Kaffekokarstekning av moderkaka. I bakgrunden anas mögelkakorna.

Här är alla de sju sorterns kakorna som tillagades på kaffekokaren den där dagen i höstas...
 
... då även Zappa var med och bakade. 
 
Trevlig helg!
 

Kommentarer
Postat av: Karin

Du är så härligt sjuk vännen... Ingen kommer ens i närheten av dina knasiga idéer! <3
Kram Karin

Svar: Tack Karin! Kram :)
Katja Wulff

2013-03-01 @ 19:48:11
URL: http://www.bagerskan.se
Postat av: Anonym

sitter framför datorn och hulkar när jag läser dessa recept och påhitt!

Svar: Tack! :)
Katja Wulff

2013-06-12 @ 17:54:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
dansorensen

Visst gillar du Kaffekokarkokboken?

RSS 2.0