Heta räknudlar i Skånskan

Jag har fortfarande inte sett inslaget på web-tv (sjukt jobbigt ju!), men artikeln har jag läst. Hihi!
"Vissa tycker om att brista ut i sång. Jag tycker om att laga mat i kaffekokaren."

Har aldrig fattat det där med att börja sjunga. Jag hatar att sjunga. För det mesta i alla fall. Första gången någonsin jag skolkade var på Kents musiklektioner i fyran. Vi skulle sjunga inför hela klassen:
- Old Mc Donald had a farm.
Och så skulle hela klassen sjunga:
- Ehh ay, eeh ay, ooooh.
Och sen solo igen. Osv. Jag skolkade två veckor från samma dag innan jag antar att mamma fattade något och tvingade iväg mig till skolan. Och den där Kent hade minsann inte glömt att jag inte hade sjungit min dos av Old Mc Donald inte. Och mycket riktigt. Jag blev utskrattad och började lipa.

Och du vet när man sitter hos ett gäng folk. En stund senare åker gitarren fram. Och så ska man helt plötsligt sitta där i ring runt gitarren och sjunga visor?! Alltså detta har hänt mig flera gånger i nyktra sällskap. Sen frågar någon vilken låt jag vill sjunga? Nej. Jag vill absolut inte sjunga någon låt. Och jag önskar att ni kan sluta sjunga dessutom.

Är det bara jag som inte fattar det här med att sjunga? För att inte tala om att brista ut i dans...

Tacka vet jag att laga mat i kaffekokaren. Här kommer receptet från Skånskanartikeln!


Foto: Dan Sörensen.


Tid
Nästan 2 timmar

Ingredienser

Äggnudlar (ett par plattor)
Några broccolikvistar
2 charlottenlökar
1 röd chilifrukt
1 röd paprika
½ squash
En näve cashewnötter
1-2 msk sweet chilisås
1-2 msk soya
1 näve räkor
Salt
Peppar
Chili/Lime krydda
Olja

Gör så här

Se web-tv.



Kommentarer
Postat av: BORDERLINE BLOGG

Kan du inte göra köttbullar med potatismos på din kaffekokare? =D

2011-05-26 @ 13:59:10
URL: http://ekblaad.blogg.se/
Postat av: Katja

Jag har gjort både köttbullar och potatismos. Dock inte tillsammans... Tror jag iaf.



Här hittar du recept på potatismos:

http://kaffekokarkokboken.blogg.se/2010/september/mosfarssas.html#comment



Och här på köttbullar (det var ett aprilskämt så de är av blandfärs):

http://kaffekokarkokboken.blogg.se/2010/april/chiligetbullar-med-potatis-och-lingon.html

2011-05-26 @ 15:02:56
URL: http://kaffekokarkokboken.blogg.se/
Postat av: ann

det värsta är väl ONYKTRA tillställningar d¨man sjunger Rising sun för full hals utan att tänka på att man inte kan sjunga ...;-)

2011-05-26 @ 18:14:22
Postat av: Ann-Louise

Patience is a virtue... Djupt imponerad att du orkade vänta så länge. Vad tror du om att prova rätten med glasnudlar?

2011-05-30 @ 10:41:00
URL: http://lillamatderiven.blogspot.com
Postat av: Maria Blohm

Sång och dans är bara tillåtet vid intag av alkohol. Med nöd och näppe.

Annars går det under förargelseväckande beteende.



För att citera Uggla (Trubaduren):



"Så slog han an en ton

och började sjunga mitt i vår konversation

Den tjej jag skulle ha i säng

föll genast in i hans refräng



För har en speleman en enda gång

börjat sjunga på en gammal sång

då ska alla runt omkring va' med och skråla

Har han blott en enda gång gett skri

lär han sjunga varje melodi

ifrån underbara Creedence till Carola"



2011-05-31 @ 11:53:46
URL: http://bakahemma.com
Postat av: HannaFindus

Du säger att du inte kan laga mat, men det roligaste är ju att du gör ganska avancerade grejer i matväg. Jag ska snart flytta till studentkorridor i Ludvika och ska ta mig an punkt 12 på "listan" - http://www.nattstad.se/HannaFindus?id=1594763



Måste prova detta recept då jag är vegetarian (som äter fisk och skaldjur)!

2011-06-09 @ 20:24:06
URL: http://nattstad.se/HannaFindus
Postat av: kata

Hanna - Du måste ju dokumentera hur det går!!



Ja, jag kan ju laga mat lite nu faktiskt. Men det är långt från alltid det blir bra direkt. :) Har ju lärt mig en massa de här två åren jag lagat mat, innan kunde jag absolut inte. Och brukar säga extra ofta kanske att jag inte kan laga mat om jag ska bjuda någon på mat... För för att vara årets matbloggare (oh yeah nu fick jag det sagt igen) och kokboksförfattare (yeees det med) så är jag nog inte jätteduktig på att laga mat. Ah, hänger du med på vad jag menar? :) Jag blir nervös när folk smakar och att de har för höga förväntningar på just smaken. Smaken är inte det viktigaste enligt mig!



Håller mmed Maria. Man ska vara full om man ska sjunga och dansa. Annars kan man lika gärna vara galen.



2011-06-09 @ 20:41:20
URL: http://kaffekokarkokboken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
dansorensen

Visst gillar du Kaffekokarkokboken?

RSS 2.0