Bortklippt från Kaffekokarkokboken

Baksidan på Kaffekokarkokboken tycker jag är väldigt fin. Titta Snygg-Iggy som går omkring där och käkar på alla ingredienserna som tillagas i kaffekokaren på framsidan. Finsmakarkisen liksom.


Tjusigt va?

Både Iggy och Gucci är ganska vana modellkatter vid det här laget. Och vi vet hur vi ska få dem att ställa upp på bild. Eller typ. Det är fortfarande katter vi snackar om så kan tänka mig att vi har cirka 500 bilder på Iggy som klampar omkring, inte alls modellsnygg, bland maten. Tanken var ju så klart även att hon skulle äta maten. Iggy äter allt ju. Kan inte vara några problem, tänkte vi. Eller hur. Hon äter tydligen allt utom den råa fisken och räkorna vi ville hon skulle käka på. Riktigt bångstyrig var hon. Med lite hjälp av chips och kaviar lyckades vi i alla fall till slut få henne att äta på räkan. Och tadaaa! Ovan ser du resultatet.

En som inte är lika modellsnygg är ju Gucci. Hon är fet, ballögd och har enorma vampyrtänder. Hon passar sig inte som omslagskatt. Vi började nämligen ta bilder på Iggy. Sen gav vi upp och försökte med Gucci, som är så snäll och medgörlig. Hon gjorde precis som vi sa. Men fan va ful hon blev. Hur fantastisk och trevlig katt hon än må vara var hon för ful för omslaget. Förlåt Gucci. Därför fortsatte vi sen med Iggy.


Kolla slaffsfettot liksom.


Hmm. Bad Dan kolla upp den sjuuuuuhuka summan bilder vi skulle ha tagit på katterna. Särskilt på Iggy då alltså. Och sen skulle jag jämföra det här med hur relativt få bilder vi tagit på Gucci. Resultatet Dan skrev till mig just är:

Bildförsölk på Iggy: 40 st
Bildförsök på Gucci: 56 st

???

Jag kryddade visst historian litegrann. Och Gucci blev ju inte ens hälften så ful som jag försökt få det till. Dock fulare än Iggy i alla fall.



Foto: Dan Sörensen.


Kommentarer
Postat av: Everlasting

Haha, kaviar och chips? Vilken gottig kombination!

2011-06-23 @ 13:44:52
URL: http://kattisbiggestfan.blogg.se/
Postat av: Sandra

Åh, jag som tycker båda är lika snygga!!!

2011-06-23 @ 23:52:02
URL: http://sandraskok.blogspot.com
Postat av: Ann

Jag tycker faktikst att Gucci är lika modellsnygg som Iggy. Hennes färg passar bra till råvarorna i bilden.

2011-07-16 @ 11:06:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
dansorensen

Visst gillar du Kaffekokarkokboken?

RSS 2.0