Vinnaren av Kaffekokarkokboken är ...

... väntar lite till med att avslöja. Mer spännande så.

Vi börjar med det rätta svaret. Vilken var låten som jag tänkte på? Första ledtråden var ju bilden där på Gucci Katt. Det var oväntat många som svarade rätt redan där faktiskt, trodde det skulle vara klurigare än så. Tävlingen är därmed avgjord men jag drar ut på svaret och vem som vann lite längre. Bara för att det tycker jag är kul.

Andra ledtråden hade kunnat vara hur låten går. Den går ungefär så här:

NHAAAAAAASIIIIIWHENJAAAA!!! MHA WHANI, SHIWAWA! Shichowhoo mhiwenja yhewi whenjaowhaa. NHAAAAAAASIIIIIWHENJAAAA WHAWAWI ARIQIW ZHIWAWHOOOH!!!

(det där tog för övrigt väldigt lång tid att försöka lyssna fram och skriva ner)


Har du fortfarande inte fattat vilket det rätta svaret är ska du få en ledtråd till. Här har du den, i form av en bild:


Gucci?

Ganska likt!


Simba?

Har du FORTFARANDE inte fattat vilket det rätta svaret är så är det:

Circle of life! Du vet den där Lejongkungenlåten alltså.


Den som svarade rätt först samt taggade sig i en av bilderna på fejjan var Natalie, grattis! Boken är ju inte klar än men när den är det skickar vi hem ett exemplar till dig. Du kan maila din adress till [email protected]

Tack för allas medverkan! Väldigt många roliga (och för Gucci - mindre smickrande) bidrag dök upp. 


Ni som inte vann kan beställa/bevaka boken här.



Just det. Vi hade det skitbra på Roskilde. Ett Roskildeinlägg med massvis av bilder samt recept på en kaffekokarlagad variant på vår favoritfestivalrätt (?) kommer upp i dagarna.


Kommentarer
Postat av: natalie

seriöst GLÄDJEVRÅL for precis ut över mina läppar!!! fett med ös. ja ser fram emot kokboken!!!!!!!!! nu ska ja skryta lite att jag vann den, har ALDRIG vunnit något i mitt liv förut, EVER!!!! (tack)

2011-07-07 @ 21:57:13
URL: http://nataber.blogspot.com
Postat av: Linnéa

alltså det är en sjukt snygg katt ni har. Hur får man en sån? (och jag är sjukt avis på föregående kommenterare men bevakad er den!)

2011-07-08 @ 22:52:08
URL: http://smatana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
dansorensen

Visst gillar du Kaffekokarkokboken?

RSS 2.0