Vassaste kocken, Timo och Failmingel.

Tänkte jag skulle gå runt på området nu efter Vassaste kocken och kika in allas montrar, det har jag ju inte hunnit idag. Så ser det ut så här där inne!!!


Arlas monter.

Det är över! Jag missade hela sponsorområdet. Gick runt där alldeles för lång tid och trodde att det blivit strömavbrott men det hade stängt! Fail. Missade i alla fall inte Vassaste kocken. Jo, början missade jag så hörde inte vad utmanaren hette. Hoppades på att konferenciern skulle säga hans namn men det verkade som om han glömt det. Utmanaren vann i alla fall över Gustav, det blev 2-1. Första grenen var äggvitevispning, den vann Gustav. De två andra grenarna som utmanaren vann var lökhackning och majonnästillverkning. Utmanarens personliga rekord på majonnästillverkning var 31 sekunder så Gurra hade inte en chans.



Han i rött på bilden vann tävlingen alltså. Förresten! Fick fråga tantan bredvid mig vad den mellersta tävlingen egentligen var. Var inne i min egna lilla värld och funderade på om konferenciern var Lasse Holm. Det var ju ganska likt. Och jag tror han hette Lasse. Nej Lasse Holm hade jag känt igen va?

Under tävlingen hängde Timo bakom scenen. Han såg ensam ut när han satt där på ett bord och gungade med benen. Jag gick fram och frågade om han kunde tänka sig att ställa upp på bild. Det ville han. Jag skulle tyvärr envisas om att vara med på bilden. Så här blev den:



Jag glömde till och med säga något om Suomiwoken. Var starstruck som du ser.

Nu ska jag ner och kolla finalen. Det vore väl dumt om jag skulle  missa den också?


Kommentarer
Postat av: Gretchen

Åh du är men favvobloggerska! Du är ju överallt med alal coola! =)

2011-02-03 @ 16:03:49
URL: http://gretchenofsweden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
dansorensen

Visst gillar du Kaffekokarkokboken?

RSS 2.0