Trerätters lunchen på Årets Kock!

Kolla in detta då.



Alltså jag menar detta...



Jag hade en reserverad plats! Aja, jag tycker att det kändes lite coolt.

Okej käket då! Jag glömde att kolla vad det var för några som lagat till maten. Men det var säkert några höjdarkockar. Detta här var förrätten, det hade jag absolut kunnat få till på kaffekokaren med.



Det var nämligen en grön sallad och en bit tomat. Såg du Sveriges Mästerkock igår? Då kan vi nog konstatera att det var en skalad tomat va? Jag visste inte innan igår att man tydligen kan (och ska) skala tomaterna för bästa resultat. Det var gott men middagen blev godare och godare. Till huvudrätt fick vi det här:



Jag glömde att fota innehållet, blev så fascinerad av att maten kom i en liten gryta. Det var (antagligen inte exakt) potatismos med någon lök, bacon och kött.

Det godaste var, som alltid, efterrätten. Detta är nog däremot den enda rätten jag inte helt och hållet kan tillaga i kaffekokaren eftersom det var maränger på. Annars hade jag nog kunnat få till den här menyn hyffsat i alla fall!


En efterrätt med rödbetor!!

Fattar du så god efterrätten var? Det där kexet som allt grejs låg på smakade så sjukt gott. Det är årets konditor Roy Fares som kommit på rätten. Arla-Christian tyckte att det skulle bli en bra bild ifall Årets Konditor och Årets Matbloggare poseade tillsammans. Så det gjorde vi och sedan la han upp bilden på Arlas Facebooksida. Jag brukar inte sitta och gnälla när jag blir dålig på bild (det är ju så fjantigt), men wow va muppig jag ser ut. Inte klokt.

Han tog en bild till med min kamera och den blev snäppet bättre i alla fall så den kan du få se här. Den andra får du gå in på Facebooksidan för att flina åt.


Årets Konditor och Årets Matbloggare!

Nu klockan 15.00 börjar några tävlingar som jag absolut inte vill missa. Jag är nästan mer taggad på vem som vinner dessa än vem som vinner hela Årets Kock. Kommer inte riktigt ihåg vad för utmaningar det var med tror det är typ "hacka snabbt"-tävlingar och sånt. Det ska jag gå ner o spana på nu.

Hörs om en stund igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
dansorensen

Visst gillar du Kaffekokarkokboken?

RSS 2.0