Rårakor och blodpudding



Tid
2 timmar

Ingredienser
En platta blodpudding (två tunna skivor)
3 potatisar
1 morot
Lingonsylt
Salt
Peppar
Smör

Gör så här
Sätt på kaffekokaren och hetta upp en klick smör. Skala och grovriv potatisen och lägg på detta på plattan. Platta ut med en stekspade och stek rårakorna gyllenbruna, 20-30 minuter på var sida. Lägg dem vid sidan när de är klara och torka av plattan.

Skiva blodpuddingen tunt och lägg en ny klick smör på plattan. Stek två skivor (de passar plattan perfekt) tills de är ordentligt genomstekta, eller hur du nu vill ha dem. Jag gillar inte alls när de är mjuka så för mig tog det ungefär en timme.

Servera rårakorna och blodpuddingen med grovriven morot och eventuellt lingonsylt (det skippade jag, urk).



Iggy Katt (potatisälskare och nybliven moster) har svårt att hålla tassarna i styr.


Var försiktig när du vänder blodpuddingen så att den inte går sönder.

Foto: Dan Sörensen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

kalla rårakor och varm blodpudding? hur gör du egentligen när allt tar så lång tid? värmer i micron?

2011-04-12 @ 22:32:18
Postat av: katja

Antingen lägger jag folie över maten som tillagats. Det går även bra att värma upp den snabbt igen på plattan. Men oftast så skiter jag i vilket och käkar det kallt.

2011-04-12 @ 22:38:50
URL: http://kaffekokarkokboken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
dansorensen

Visst gillar du Kaffekokarkokboken?

RSS 2.0