Drömjobb.

Tänk att få vara resereporter. Efter (avlönad) kaffekokarkock är det ju mitt drömjobb. Pratade med Dan innan idag om hur grymma resereportage vi skulle kunna göra och nu när jag besökte blienvinnare.com så hittar jag en tävling som går ut på att man kan få bli Solresors resereporter. Det vill ju jag bli! Kaffekokaren får självklart följa med i så fall. Tänk vilka recept vi skulle kunna få till där på hotellrummet (eller vid poolen med hjälp av en lång förlängningssladd)! Det hade varit roligt att fördjupa sig i fjärran länders matkultur och tolka denna på plats tillsammans med min kaffekokare och matintresserad lokalbefolkning.

Mitt charterdrömresemål är till vilket ställe som helst där det finns sol, pool och elektricitet. Ska jag vara mer specifik så tycker jag Cypern, där har jag aldrig badat innan och det ser ju hur gött ut som helst där i den poolen. Har ni något bättre tips? Kolla här.


Packad kaffekokare.

Förresten tog jag bilden på packningen när jag skulle laga mat i Nyhetsmorgon. Ser du något som fattas!!? Uuuh..

Kommentarer
Postat av: Idaröd

Hej, tänkte bara nämna att länken till ballongbloggen inte funkar.

2010-09-06 @ 15:51:01
Postat av: Katja

Ah! tack. Det var länken till min gamla kassa blogg. Nu så!

2010-09-06 @ 15:58:16
URL: http://kaffekokarkokboken.blogg.se/
Postat av: Annika

Kaffekokare och ballongkit - vad mer kan man behöva för en lyckad resa? ;-)

2010-09-06 @ 22:04:06
Postat av: Katja

Annika - Ptja.. Jag kommer på en sak såhär på rak arm faktiskt. Och det är en kanna. :) När jag tog denna bilden var jag på väg till Stockholm för att vara med i Nyhetsmorgon. Det slog mig inte förrän väl framme på hotellrummet, när jag skulle provlaga rätten jag skulle bjuda på, att jag glömt kannan hemma på studentrummet.

2010-09-07 @ 13:24:13
URL: http://kaffekokarkokboken.blogg.se/
Postat av: HannaFindus

Du är nog den enda som packar ner kaffekokare och ballonger i resväskan, haha. Du är unik och jag gillar't!

2010-09-10 @ 14:17:46
URL: http://hannafindus.blogg.se/
Postat av: Marcus

Du glömde väl inte kannan den här gången också? Bilden väcker gamla hemska minnen... :)

2010-09-21 @ 22:39:54
Postat av: Katja

Marcus - Åh jeez.. Vilken mardröm det var. Tur du tog hand om mig. :)

2010-09-21 @ 22:46:13
URL: http://kaffekokarkokboken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
dansorensen

Visst gillar du Kaffekokarkokboken?

RSS 2.0