TACK!

Igår, fredags, var det som sagt utdelning av Matbloggspriset 2010 (tryck på länken, COOOOOLT va??) på Det Goda Köket. Jag och Dan var nära att inte åka för att bilen är helt knas och jag var ändå "säker" på att vi inte skulle vinna. Men eftersom vi så klart ville vara med ändå på mässan fick vi som tur var låna en bil.

Anledningen till att jag var så säker var för att jag vet att tidigare år har arrangörerna hört av sig till vinnaren innan prisutdelningen (ja, men så har det väl varit!?). Men här lös de med sin frånvaro. Jag snackade lite med Bagerskan, som också var finalist, och hon hade inte heller hört av dem. Då fattade jag att Linnéa vunnit. Mycket värdig vinnare dessutom!

När de började läsa upp motiveringen sa de något om "med mycket humor blabla.." och mitt samtal med mig själv i huvudet löd:
- Linnéas Skafferi är väl inte särskild humorfylld?
- Nej.
- Inte Bagerskan heller va?
- Nej.

Med detta menar jag ju så klart inget illa, båda är superbloggar! Men att i första hand kalla dem humorbloggar stämde inte i mitt huvud och via uteslutningsmetoden gick det upp ett ljus. Vad jag ville säga med hela denna utläggningen var att jag blev sjukt överraskad som de som var på plats antagligen förstod.


Bild lånad från Matbloggspriset.

Idag har det varit matbloggsträff med Kinna och Stellan i täten (Christopher och Pia kunde tyvärr inte närvara). Grymt roligt initiativ trots jag var en smula sliten. Det var smockat med grymma matbloggare och skoj att få ett ansikte på alla. Extra stor eloge till Linnéa som berättade om matstyling (och inspirerade till många nya roliga idéer) samt till Söta sakers Therésia som berättade om sin kokbok. Alltså ni måste kolla in denna kokbok - Söta Saker. Tjejen och boken är så himlans sockersötsball. Hon berättade att hon bett sina läsare provbaka hennes recept inför boksläppet, vilken smart idé va?! Någon som vill hjälpa till att provlaga recept till mig kanske? Kari (kolla några av hans bilder från prisutdelningen, och en lycklig Katja, här) berättade att hans son brukade krypa upp i soffan, kura ihop sig och titta i hennes bok. Det vill jag med göra.

Jag håller med Ellen (vinnaren i Cake of Sweden) om att man blev lite starstruck när man fick träffa alla dessa duktiga bloggare. Andra matbloggare som var på plats var nämligen Smaskens, Skånska Skafferiet, Baka Hemma (som delar mitt intresse för knepiga husdjur), Längst in i skafferiet, Lykka, Sebastian, Monica, Matblommor, Vegologi, Leifs Mat, Tre Tjejer i Köket, Silverkocken, Ninas Mat och Chili con Karin (så bra namn!). Förlåt om jag missat någon, säg till då! Sen saknade jag Jennie, Emma, och Pytte men er fick jag träffa igår så känns väl helt okej ändå.

Förutom om matstyling och bloggar som blivit böcker pratade vi även om saker som näthatare, länkkärlek och gratisprover (man skulle nästan kunna tro att jag fått en Söta Saker-bok efter ovanstående stycke). Efter detta gick jag och Dan ner på mässan en snabbis innan vi körde hem. Jag sov nästan hela resan, förlåt Daniiiis. Har tyvärr inte mycket alls att säga om just mässan, på fredagen fanns inte tid att gå där efter prisutdelningen och efter workshopen på lördagen var vi för trötta och stressade för att trängas med alla andra, så det blev en ytterst kort visit. Men läs om den i någon av de andra bloggarna!

Hemma möttes vi av ett monster. Vår lillkatt Iggy har visst blivit vuxen på riktigt nu under den korta tiden vi varit borta. Detta visade hon genom att förföra Dan ordentligt. Både högljutt (hon låter konstant som en brunstig älg) och närgånget. Vi har misstänkt ett tag att det är dags att boka knippstid hos veterinären men vi fick detta ordentligt bekräftat nu när Iggy lämnade ett rejält snigelspår på en fruktansvärt besvärad Dan. Jag tror deras relation är förstörd för all framtid nu. Förlåt för mitt något osmakliga beskrivning av detta.


Sprängkåt Iggy Katt.

Och TACK för alla fantastiska gratulationer!!!! Jag blir verkligen skitglad. Alla i min närhet kommer lessna på mig något så otroligt för jag kommer att tjata hål i huvudet på dem att Kaffekokarkokboken är Årets Matblogg. För mig är detta hur stort som helst.



Blev alldeles rörd av de fina illustrationerna Christopher gjort. Nu syns inte alla detaljer på just denna bilden men den var så klockren! Med ballonger, katter, bestick, skaldjur (var ju iväg på en skaldjursresa som jag snart ska berätta om) och så klart - en kaffekokare.

Tusen tack!


Foto: Dan Sörensen.



Kommentarer
Postat av: @Spisat

Vilken strålande sammanfattning :) Riktigt kul dag och ännu ett grattis till dig! Kram både till dig och Dan!

2010-11-14 @ 01:52:33
URL: http://spisat.se
Postat av: Monica

Härlig information om dina dagar på mässan. Tur att du kom ;) och kul att äntligen få träffa dig:) Hälsa gubbe och katt :)

2010-11-14 @ 11:14:45
URL: http://spisat.se
Postat av: Martina

Låter som en riktigt härlig dag och stort Grattis!

2010-11-14 @ 15:36:04
URL: http://www.matochodla.blogspot.com
Postat av: Pernilla

det var ju för väl att du åkte iväg på mässan ändå så du fick vara på plats och ta emot ditt mycket välförtjänta pris! :)



jag skrubbade våran ugn i fredagseftermiddag (fin kontrast till din fredag ;)) och då tänkte jag: "fy fan vad katja är smart som lagar all mat på kaffekokaren och slipper hålla på med sån här skit!" du är inte dum du!



hoppas dan hämtat sig efter den lite läskiga kattvåldtäkten också... (fast jag ska nog erkänna att jag fnissade lite när jag läste om det.)

KRAM!



2010-11-14 @ 15:49:07
URL: http://chibichibimoon.blogg.se/
Postat av: Marèsalicious

Hej och grattis! Jag 'hittade' din blogg genom Helena Ljunggrens webbsida; vilken kul blogg du har! Från och med nu finns du i min 'blogroll' (om det är okej förstås) :-)

2010-11-14 @ 16:45:58
URL: http://maresalicious.blogspot.com
Postat av: hege

GRATULERER!!!!

Hege

2010-11-14 @ 20:53:06
URL: http://pepperkverna.blogspot.com/
Postat av: Emmy

Grattis igen! Du är verkligen värd vinsten! Humorn och värmen på din blogg är underbar.

Jag hade så gärna velat vara med på bloggträffen, men det fanns inte tid för någon resa helt enkelt.

2010-11-14 @ 22:34:29
URL: http://remsansbistro.blogspot.com
Postat av: I Nadjas kök

Ett stort grattis! Jättekul att du vann priset. Du har verkligen förtjänat det :D

2010-11-15 @ 08:30:07
URL: http://www.nadjaskitchen.se
Postat av: Malin Almqvist

Åh Grattis!! Vad kul :-)Det var du värd!



Söt hon är lilla Iggy som har blivit en stor tjej nu. Hennes syrra Christine är kvar i barndomen, inte storleksmässigt då hon är rätt stor, men inga tecken på löp ännu- Hon har väl fullt upp med sin utställningskarriär ;-) Men snart hoppas vi att hon löper i alla fall.

2010-11-15 @ 18:25:42
URL: http://www.balines.se
Postat av: Annika

Fick inte pratat med dig alls, men det var kul att ses - ändå! Stort grattis, än en gång, verkligen kul att du vann!

2010-11-15 @ 21:39:54
URL: http://www.smaskens.nu
Postat av: Ida

fin bild :)

2010-11-15 @ 22:27:15
URL: http://ipeterson.blogg.se/
Postat av: tina

fin blogg :)

kolla gärna in min frågestund och ställ en fråga :)

2010-11-15 @ 22:49:44
URL: http://tiiinaandersson.blogg.se/
Postat av: gustav

det verkar som om de varit lite slarviga med namnet på diplomet dock.

2010-11-23 @ 12:21:30
URL: http://paparkaka.com
Postat av: Katja

Gustav - Hehe, jag vet! Det är inte många som får det rätt. Men jag kommer att få ett nytt diplom har de lovat mig. Märkte det faktiskt inte ens själv förrän jag började få kommentarer om det.

2010-11-23 @ 12:25:10
URL: http://kaffekokarkokboken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
dansorensen

Visst gillar du Kaffekokarkokboken?

RSS 2.0