Miljöbov?

Roligt med alla kommentarer jag fått idag, tack för det!

Flera har handlat om att jag skulle vara en miljöbov. Detta måste kollas upp tänkte jag. Ringde Electrolux som var gulliga och började undersöka detta till mig. Nu ringde de nyss tillbaka till mig och sa att jag inte alls skulle ha dåligt samvete över detta minsann. Eftersom effekten är så pass låg kan det till och med vara bättre att laga maten i kaffekokaren än på spisen. Så länge det tillagas i små mängder. Storkok är alltså ingen hit utan det får skötas på spisen. Jag lovar att jag inte ska försöka mig på storkok i kaffekokaren.

Men om detta fortfarande inte är okej kan jag berätta att jag exempelvis inte kör bil. Hur många av miljöpoliserna där ute gör det? ;) Det finns nog många hobbys där ute som är värre för miljön än mitt matlagningssätt.


Miljöbov?


Foto: Dan Sörensen.


Kommentarer
Postat av: Hasse U

Det kommer sluta med att du brinner upp. Du kommer antagligen att nomineras till "The Darwin award", postumt.



Kaffekokare står för många bränder även rätt använda. Du leker med bokstavligt talat elden.



För övrigt har effekten inte mycket med energiförbrukningen vid matlagning att göra så där har Electrolux fel.



Watteffekt finns det inget som heter. Watt(W) är enheten för effekt, så nu vet du det också.

2010-03-03 @ 17:15:46
Postat av: Susanna

Tycker det verkar som en rätt rolig idé. Och jag skulle nog tro att någon kunnig person (istället för alla dessa nissar som kan så mycket) faktiskt skulle ha avrått dig nu om det faktiskt var så farligt som många tror.. Men, jag har en fråga: Sparar det inte mer tid att bara köpa en kokplatta? :S

2010-03-03 @ 17:19:11
URL: http://livetienetta.blogg.se/
Postat av: Petra

Det var verkligen en udda idé, men rätt cool ändå. :) Varför lagar du middag i en kaffekokare och inte på en spis?

2010-03-03 @ 17:22:32
URL: http://linnea84.blogg.se/
Postat av: Leif

Hasse U, som elektriker måste jag bara fråga dig, vad är det, om inte effekten, som avgör energiförbrukningen vid matlagning? Energiförbrukning mäts i just effekt. Sen är det naturligtvis så att tiden det tar att laga maten (dvs, hur stor effekt, som används under en viss tid) måste tas med i beräkningen.

2010-03-03 @ 17:23:58
Postat av: Malin

Det var varst vad alla kunde mycket om miljon och energiforbrukning helt plotsigt... Tycker att det later som en rolig ide men dar tar det stopp. Har man spis till hands sa forstar jag inte varfor man ska lagga tid pa att puttra pasta i kaffekokaren?! Tror inte att manga tycker sig ha tid till sant.

2010-03-03 @ 17:43:05
URL: http://piccadillytears.blogg.se/
Postat av: Ninja

Hej Katten.

Jag tror nog alla andra bara e avundsjuka för att dom själva inte kom på den briljanta idén, och att sedan utnyttja idén för att få pr- genialiskt skulle jag tycka, det säger iaf min matte.



Puss Puss

2010-03-03 @ 18:06:38
Postat av: Renée

haha, jag måste bara fråga: Varför? :D

2010-03-03 @ 18:23:04
URL: http://reneesmedhult.blogg.se/
Postat av: Maria

Alltså... du kan ju inte skylla på att du använder kaffebryggaren för att du inte kan laga mat. Uppenbarligen så kan du ju det, men du gör det bara 1000 ggr jobbigare för dig själv. Du är medveten om att det inte borde ta 1 tim att steka bacon va? Det kan du göra på 5 min om du använder en spis. Känner bara att jag blir lite less på folk som dig! Men kan även förstå att du tycker att det är rätt roligt att du får så mycket uppmärksamhet i media.

2010-03-03 @ 18:50:14
Postat av: Myran

HAHAHA fan va werd att laga mat med kaffekokaren!! Den är skapad och gjord för att ja just de koka KAFFE i inte koka pasta och steka bacon.. Snacka om att verkligen tråna efter uppmärksamhet!!

2010-03-03 @ 19:30:55
URL: http://myranstankar.blogg.se/
Postat av: satu

värst va alla är negativa! Jag blir så frustrerad och arg! dethär var kanske de bästa jag hört på länge (:! o skit samma om de e dåligt för miljön, vem slösar int på miljön? o ja gissar att dom som klagar på att dehär är dåligt för miljön gör större skada åt den själv. Äh, kör hårt tjejen säger jag bara :D! folk har tråkiga liv så dom måste klaga på andra som gör vardagen lite roligare, far ut o skotta snö istället ni sura människor :D

2010-03-03 @ 19:51:18
URL: http://satu.blogg.se/
Postat av: elise veronica hansson

jag blir så himla trött på att folk JÄMT ska hitta det negativa på ALLT... kan det inte bara få VA?

usch på dem, men hur som helst hoppas du har kul med det du gör, att du mår bra och fortsätter låta din kreativa kraft flöda! :D



KRAM

2010-03-03 @ 21:58:36
URL: http://copycuddle.blogg.se/
Postat av: Gustav

Strunta i alla viktigpettrar och hatare. Jag tycker det är en riktigt rolig idé. Sen att det är omständigt och tidskrävande gör det ännu mer bizarrt :)



Hasse U:

Watteffekt är ett förtydligande begrepp för watt, mr messerschmidt. Om nu inte effekten har mycket med energiförbrukningen att göra får du gärna utveckla det.

Dessutom, en kaffekokare är klart enklare att komma ihåg att stänga av om du lagar mat med den än om du gör kaffe i den.

2010-03-04 @ 22:30:21
Postat av: tobys.se - En släng av ADHD och hjärnsläpp

Säger bara några få ord till er NEGATIVA människor.



Slösa inte tid på att kommentera, om ni tycker det är så hemskt, idiotiskt, dumt, barnsligt, löjligt eller puckat ...



Ge er härifrån och strunta i att läsa? Är det SÅ svårt?

2010-03-05 @ 12:00:56
URL: http://tobys.se
Postat av: cura emorroidi

jaha så det kanske är det man ska göra då som miljövän:)

2010-05-21 @ 13:17:28
URL: http://www.it.hemapro.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
dansorensen

Visst gillar du Kaffekokarkokboken?

RSS 2.0