Hemma igen från Aschberg!



Åkte tidigt imorse till Stockholm för att vara med i Aschbergs program. Hemma nu igen. Det blir en kort sammanfattning, skriver mer imorgon. Men Aschberg var en go gubbe han!

Programmet sänds på måndag klockan 22.00 på TV8 (går att kolla på webben sen med). Jag är förresten med i trailern till programmet så det går att kika in redan innan måndag.


Jag är den som härjar omkring, tar Victoria och Daniel-porslinet med guldkant en av gästerna hade med sig (och serverar min mat på det) och raggar på Willy Björkman (så glad jag blev när jag hörde han skulle vara med).


Oki.. Lite mer "skvaller" om inspelningen.

Jag hade med min Melitta, den kan man bannemej lita på. De två andra kaffekokarna jag använder var ju katastrof för matlagning. Ja, jag kanske skyller från mig nu lite. ;) Det gick ju ärligt talat sådär. Det kommer bli intressant att se om jag syns i rutan när jag skakar fram vattnet ur bryggaren som jag tillagade pasta i.. Den slutade att droppa så jag ryste och ryste och till slut kom där tillräckligt med vatten för att täcka pastan. Phu tänkte jag. Då kikar jag på chokladen som skött sig fint. Fram tills nu. Nu var den helt plötsligt en stelnad klump?! WTF? Den hade stelnat? Bara sådär. Aja, det blir förhoppningsvis kul ändå! Och JA. Jag hade satt på kannorna ordentligt.

Det var i reklampausen som jag märkte att pastabryggaren la av. Jag ropade lite på hjälp men jag möttes av ett..
Tre, två, ett..

Och så var vi i sändning igen. Robban tittade lurt på mig och frågade:
- Hur går det egentligen där borta, Katja?

Åt helvete. Tyckte jag då. Men jag lyckades ju minsann att göra en tre rätters middag i kaffekokare på 45 minuter! Och hemskt roligt hade jag under tiden.



Min favoritdansare Willy och hans danspartner Charlotte ville jag absolut vara på bild tillsammans med. :)


Kommentarer
Postat av: Katinka

Du och Aschberg hade säkert grym kemi. Jag har hört honom föreläsa en gång. Han berättade att det bästa han vet är att köra traktorgrävare. Han har en egen på landet. Finns TV8 play? Isåfall lovar jag att kolla! Kram från Katinka på www.farmorsbloggen.se

2010-03-18 @ 21:14:13
URL: http://www.farmorsbloggen.se
Postat av: I Nadjas kök

Vad roligt det här lät! Ska försöka att inte glömma att titta på programmet annars får jag kika på det på webben senare. Läste förresten för ett tag sedan om dig och din blogg i Aftonbladet, jättekul :D !

2010-03-21 @ 18:51:42
URL: http://www.nadjaskitchen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
dansorensen

Visst gillar du Kaffekokarkokboken?

RSS 2.0