American Pie!

Att baka är inte det lättaste att göra i kaffekokaren. Har gjort en hel del efterrätter tex Chokladmousse, Panna Kaffekokarcotta och Glass med Banansås men det räknas väl inte riktigt som bakning va? Då är det tur att jag jobbar på Spot and Tell och får vara med och anrodna pajfrossor och sånt.

Söta bak- och matlagningsfantasterna Jennie (http://kalasgott.blogg.se) och Tora (http://bakdags.blogg.se) bakade upp en helt makalös pajbuffé i lördags till oss ute på Råda Säteri. Det var så fint att ingen ens vågade röra pajerna till en början. När väl den första biten låg på tallriken var däremot kalaset i full gång. Det "jobbiga" med denna dagen var att komma fram till vilken paj som var godast. Och få plats i magen med alla. Men känns inte riktigt som att man kan gnälla över det, va? Jag var rätt kaxig till en början, hade skippat frukost och allt. Klart åtta pajbitar (och massvis med vaniljsås på det) går ner..

Men njae, Pajbuffé vs Katja, 1 - 0.

Fick smakat på alla men det var långt från hela pajbitar som slank ner. Hela resten av lördagen och till och med söndagen var mitt sockerbegär stillat men nu sitter jag här med en fet godispåse på datorn. Allt är som vanligt igen med andra ord och jag blir hemskt sugen av att kolla bilderna på pajerna.





OMNOMNOMNOM!!



Pecan pie, Oooey Gooey pie, Lemon meringue pie, Key lime pie, American apple pie, Strawberry rhubarb pie, Blueberry peach cobbler och Banana strawberry cream pie! Förstår ni hur gott det var? Nästan så jag funderar på att börja använda ugn igen.


Undrar om Jennie och Tora kan köpas i fickformat så jag kan plocka fram dem dagar då jag inte orkar laga mat själv?


Jättemysigt ute vid Råda Säteri. Har ni inte varit där så åk dit på en picnic eller nåt!
Foto: Dan Sörensen.

Tack för en übermysig dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
dansorensen

Visst gillar du Kaffekokarkokboken?

RSS 2.0