Midsommar snart!

Varit iväg och farit och flängt lite så får ta mig i kragen och tillaga ett par rätter innan semestern sätter igång och vi flyr landet. Skulle göra Palt igår men hittade ingen mjuk potatis (det är för övrigt en ny upptäckt för mig att det finns hård och mjuk potatis). Idag snubblade jag över ett annat nytt, fantastiskt recept - Knödel! Hört talas om det förr? För det har minsann inte jag. Kaffekokarlagad Knödel. Det ska bli skoj. Nässelsoppa är med ett recept jag är bra nyfiken på, men vaddå? Måste jag ut och plocka nässlor för de finns ju inte i någon affär?! Vad finns det för andra knasiga (dock förslagsvis relativt enkla) rätter som jag borde prova på?

Nu korrläser Dan mitt inlägg och påpekar att det visst heter "fast" och "mjölig" potatis.

Knasrätterna borde ändå få vänta tills efter semestern för det är ju midsommar på fredag! Måste ju göra en midsommarbuffé! Kaffekokarkokt potatis, kaffekokarkokt ägg, kaffekokarinlagd sill.. Vad mer?
Åker till Spanien istället..


Fixade midsommarkransar till Iggy och Gucci! Visst blev de tjusiga?



Foto: Dan Sörensen.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Underbar midsommarbild =)



Trevlig midsommar till dig och Dan och alla djuren =)

2010-06-23 @ 10:26:19
URL: http://gottoblandat.anweb.se/
Postat av: fifi

Haha, katterna verkar ju gilla sina kransar, sött!



Ha det så skönt i Spanien!

2010-06-24 @ 12:27:09
URL: http://fififantastic.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
dansorensen

Visst gillar du Kaffekokarkokboken?

RSS 2.0