Julbord på restaurang Ett Rum Utan Kök?

Min bror ringde och sa att det inte skulle bli något julaftonsfirande för familjen Wulff i år av olika anledningar. Det kan jag tycka är lite synd så tänker överraska framförallt mamma (till mamma: du får låtsas som om du missat läsa detta inlägget) med ett kaffekokarlagat julbord. Därför behöver jag tips och recept på saker som hör hemma på julbordet och som kan tillagas i en kaffekokare! Får nog hålla på med detta hela december om jag ska få ihopa till ett litet julbord..

Det jag kommer på är:
- Köttbullar
- Prinsakorv
- Ägg
- Rödkål
- Egeninlagd sill
- Ischoklad
- Ris a la Malta med saftsås
- Knäck/kola (mottar gärna goa "snabbrecept" på detta)


Detta kommer att bli bra! Borde faktiskt anordna egna julbord på riktigt. Kanske behöver en sånhär i så fall:

Vill ha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
dansorensen

Visst gillar du Kaffekokarkokboken?

RSS 2.0