Timo Räisänens Suomiwok


Ingredienser

Jag gissar på ett paket nudlar
Ett halvt paket bacon
Vitlök
Chili
En knapp dl vitkål
2 msk soya
1 msk sesamolja
Hälften av en halv pressad citron
1 tsk socker
Olivolja
Vatten

Gör så här

Timo: Koka nudlar så de nästan är klara och lägg dem sedan i kallt vatten.
Torka ur kannan och här i lite olivolja. Vänta tills det är så varmt
som möjligt och häll sedan i ett halvt paket bacon som du skivat i
centimeterstora bitar (då mitt försök att steka bacon i kannan gick sådär
slängde jag på den direkt på plattan red anm
). Häll bort oljan och lägg
baconet på tidningspapper.
Häll i lite mer olja i kannan, låt värmas, och häll i en finhackad
vitlök, en finhackad chili, baconet och en knapp deciliter strimlad
vitkål. Låt detta stå och götta till sig ett par minuter under
omrörning och häll sedan på nudlarna.
Rör om och häll i två matskedar soyasås, en matsked sesamolja, hälften
av en halv pressad citron och en tesked socker.

Rör om och låt det bli varmt.

Ät.

Jättegott!


Koka nudlar.

Steka bacon.

Lägga bacon på tidningspapper. Vill verkligen alla ligga med Moneybrother?

Götta till det.

Hälla på nudlar.
Ooops.

Kommentarer
Postat av: sara p.

jag vill ligga med moneybrother jättemycket!

2009-06-19 @ 23:39:10
URL: http://hannuochsarut.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
dansorensen

Visst gillar du Kaffekokarkokboken?

RSS 2.0