Mat-Katjas Alkoholfria Kaffekokarkokade Rabarbersoppa med Glass.


Min mamma önskade sig rabarbersoppa. Sagt och gjort! Eftersom jag inte har en aning om hur man gör googlade jag rabarbersoppa och det första jag får upp är "Mat-Tinas Rabarbersoppa med vit chokladmousse". Den var inget bra. Här är min alkoholfria (Mat-Tina ville ha vin i sin men det tycker jag man kan skippa) Rabarbersoppa.

Ingredienser
4 Rabarber
4 dl vatten
2,5 dl socker
1 tsk vaniljsocker
Glass

Gör så här
Blanda socker, vaniljsocker och skivade rabarber i kannan. Häll vatten i bryggare. Låt koka upp. Låt stå i nästan 4 timmar. Enligt Mat-Tina ska rabarberna kokas sönder men det är omöjligt. Låt svalna. Servera med glass.
Jättegott!





Efter 3 timmar:

Kommentarer
Postat av: sara p.

Ok. Nu flyttar du hem till mig kvinna.

Du kan få sova i badkaret och det finns en, för närvarande, oanvänd bryggare.

Välkommen!

2009-07-15 @ 19:59:31
URL: http://hannuochsarut.blogspot.com
Postat av: katja

badkaret!!? släng ut din sambo! innan dess kan jag komma hem o laga mat till dig iaf!

2009-07-15 @ 22:22:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
dansorensen

Visst gillar du Kaffekokarkokboken?

RSS 2.0