Hur man gör en bok - del 1.

Man frågar sina författarvänner.

katla. säger:

tänkte kanske skriva lite bok nu. vad har du delat in din bok i?
Daniel säger:
du menar din kokbok?
din bloggbok?
katla. säger:
mm.. jag går i dina spår
Daniel säger:
jag har ett prolog, sedan har jag delat in huvudboken i kapitel där varje lkapitel är en månad. sedan har jag en epilog. Och sist ett appendix man kan bläddra och fördjupa sig i.
du som skriver enkokbok borde också ha ett sakregister.
katla. säger:
vad e ett appendix
Daniel säger:
det är en bilaga
katla. säger:
hade du inte nånting innan epilogen med?
Daniel säger:
nej
prolog
oktober
november
december
epilog
katla. säger:
nej jag menade förstås innan epilogen
Daniel säger:
appendix
katla. säger:
haha
prologen
innan prologen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
dansorensen

Visst gillar du Kaffekokarkokboken?

RSS 2.0