Påskpuffsklubbor

Oj, detta blev inte direkt som jag tänkt mig. I mina tankar skulle det bli supersöta klubbor formade som påskharar och ägg. Mina färgsprakande naglar skulle matcha de fina, fjäderpiffade klubborna. Äggen skulle varit perfekt äggformade med ett jämnt lager strössel på toppen och kanske lite snyggt spritsat mönster runtomkring. Påskhararnas ansikten skulle ha varit så söta, så söta. En påskhare har i mina tankar ett snyggt, coolt face a la dia de muertos.
 
MEN! Pinnarna var alldeles för veka (vi hittade inget ordentligt i affären igår och köpte några platta skitpinnar) och klarade knappt hålla uppe klubborna, spritsfärgen hade torkat och de färger som överhuvudtaget gick att använda var svårspritsade (som om det egentligen spelade någon större roll), nagellacket matchade inte alls färgerna på fjädrarna och jag har ordentliga sorgeränder så det ser skitäckligt ut. Ägget ser dessutom ut som en rund hundbajs som är toppad med lite snö eller nåt bara. Och allt här hemma nu är bara kladdigt och klistrigt.
 
Och jag fick kramp i fingrarna av att hålla upp klubborna på bilden nedan i mitt desperata försök att visa mina (o)matchande naglar. Det syns på bilden.
 
Fast gillar man att pyssla kan detta bli ett riktigt bra recept. För smakar gott gör det.
 
 
Tid
1 timme 
 
Ingredienser
1 klump smör
1 påse marshmallows
1 skål coco pops
1 halv chokladkaka mörk choklad
 
Äh, jag har alltså ingen aning hur mycket av varje jag hade i. Jag utgick från detta recept men jag (och framförallt choklDan) ville ha en chokladvariant. Nu i efterhand hade jag nog velat ha det liiite hårdare kanske? Lite knäckigare kanske t.o.m. Men jag vet inte vad man ska ha i dom för att det ska bli så? Socker? Blablabla, vad jag babblar på. Det blev ju gott! 
 
Gör såhär
Sätt på kaffekokaren. Smält en klump smör i kannan och lägg därefter i marshmallows. Dan ba: "Kommer det smälta tror du?". Man skulle ju kunna tro att det var första gången han är med och gör något recept i kaffekokaren för det är väl klart som fan att det kommer att smälta. Fort gick det med, typ 20 minuter bara. Bryt ner chokladen, rör om och när allt har smält samman så tjoffa ner coco popsen under omrörning. Stäng av kaffekokaren.
 
Häll över smeten på bakplåtspapper och platta till den. När den svalnat litegrann så skär ut kaninmönster eller gör äggbollar av den. Tryck i en pinne i bottnen och piffa den så bra som du kan.
 
Hugg in!
 
"Kommer det att smälta?" Pff...
 
"Ser man naglarna ordentligt nu?!"

Dan är inte bara en hejjare på att fotografera... 
 
Glad påsk!
 
Uppdatering: Efter några glas rödvin senare denna skärtorsdag tycker jag att kanin-/äggklubborna är jättefina ändå. T.o.m mina naglar. <3
 
 

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Jag tycker att det ser jättepiffigt ut! :)

Svar: Åh tack! Vad glad jag blir! På riktigt alltså. :)
Katja Wulff

2013-03-28 @ 22:04:20
URL: http://krokofantinfrance.blogspot.com
Postat av: Trollmamma

Klubborna är jättesöta och naglarna är dö-fräcka!

Svar: Tack!
Katja Wulff

2013-03-29 @ 07:20:33
URL: http://trollcafeet.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
dansorensen

Visst gillar du Kaffekokarkokboken?

RSS 2.0