Vi har köpt en ny katt!

Zappa har nämligen en viss förmåga att putta på dörrar. Putta på dem så att de öppnas, men framförallt stängs igen. Och det är rätt bra när vi glömmer skafferidörrar eller garderobsdörrar öppna, det ser ju så tråkigt ut. Han påminner lite om mamma när jag bodde hemma, hon blev tokig på att jag alltid lämnade massa dörrar öppna (det kunde se ut som i den där scenen i köket i 6:e sinnet du vet?). Då gick hon och gnällde och stängde dem efter mig, precis som Zappa gör nu vill säga. 
 
Det är däremot inte alltid bra för att han tycker det är extra festligt att stänga dörrarna då en annan katt befinner sig på andra sidan. Vi har hittat både Iggy och Gucci (och båda tillsammans) instängda i garderober vid ett flertal tillfällen. Och Zappa själv fick tji minsann när vi kom hem en natt och märkte att han hade stängt dörren till toaletten (där även kattlådorna finns). Han rusade in på toa och satt där och kissade ett bra tag. Nej, då var det inte så ball.
 
Han har fortfarande inte kommit underfund med hur sovrumsdörren funkar. Han trixar med den ett bra tag varje dag, och natt (JA det är jobbigt när vi ska sova), och puttar, hoppar och skriker sig hes för att den inte rör sig. Så här håller han på (även utan kattlasern):
 
 
Och som du ser är det är en skjutdörr. Den kommer alltså aldrig att röra sig som han föredrar.
 
Men nu till det riktiga problemet som faktiskt är toadörren. De måste ju kunna ha tillgång till kattlådorna för att annars kan det bli jättejobbigt. Därför har vi nu köpt en ny katt.
 
Välkommen Mr Pots (stop baklänges).
 
Du trodde väl inte det var en till levande katt? Vi är väl inte tokiga, hallå?
 

Kommentarer
Postat av: Pappa

Jag blev rädd.

Svar: Vems pappa? Min? Dans? Någon annans??
Katja Wulff

2013-04-18 @ 23:22:41
Postat av: mamma

Jag blev också rädd

Svar: Hihi
Katja Wulff

2013-04-19 @ 16:03:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
dansorensen

Visst gillar du Kaffekokarkokboken?

RSS 2.0