Nakendusch med nakenkatt

Visste du att man måste bada sphynxar regelbundet? De är vana att bli badade sedan födseln och det var efter jag sett ett Youtubeklipp på en badande sphynx som jag först fick upp ögonen ordentligt för rasen. Sedan när vi tog reda på mer om nakenkatter lärde vi att den påminner väldigt om - och passar bra med - siameser (som de andra kissarna är), men har ännu bredare och tokigare personlighet. När vi träffade Zappa för första gången förälskade och betämde vi oss direkt. Honom ska vi ha!
 
Jag längtade så särskilt efter första gången vi skulle bada honom. Vi åkte och köpte en babybadbalja på IKEA och jag väntade mig att det skulle bli som i det där Youtubeklippet som jag tidigare sett. Ett riktigt badkalas alltså. Här är klippet:
 
Det här är alltså tyvärr inte Zappa.
 
Zappa reagerade inte ett dugg på det där viset. Han reagerade som vilken katt som helst som man hade slängt i en babybadbalja från IKEA, fylld med vatten. Men vår nakna katt blir skitig och varannan, var tredje vecka måste han badas. Och så höll vi på ett tag. Jag hoppades varenda gång på att han skulle börja plaska sådär kul med tassarna men i helsike heller.
 
Jag vet inte vad jag ville komma. Jo. Jag duschar med honom nu istället. Trodde första gången att han skulle klösa sönder mig men han hänger på mig som en liten apunge. Inte liiika festligt som om han skulle skvalpa runt sådär i badbaljan, men jag tycker det är rätt charmigt ändå. Dan höll oss sällskap idag i duschen, men tog först på sig kalsonger av någon anledning.
 
Han ser en smula missnöjd ut, men det var nog bara för att Dan var med.
 
Nej. Detta inlägg blev bara konstigt.
 
Foto: Dan Sörensen.
 

Kommentarer
Postat av: Natalie

Jag förstår kalsongerna. Katt sprätter till, faller ner i luften med klorna ute, paketet kommer i vägen.. snipp snipp, eller zapp zapp.. Eller så är han helt enkelt bara lite blyg. Vad vet jag?

2012-10-17 @ 07:23:14
URL: http://nataber.blogspot.com
Postat av: Majsan

Måstehanakenkatt. gnhhhhft

2012-10-17 @ 17:10:41
Postat av: Ellet

Åh. En vacker dag ska jag ha två nakna katter, gärna syskon.

2012-10-17 @ 19:29:38
URL: http://rostmackan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
dansorensen

Visst gillar du Kaffekokarkokboken?

RSS 2.0