Idag är det ingen vanlig dag...

...för idag är det Katt Zappas födelsedag. Hurra, hurra, hurra!
 
 
Här är första bilden vi såg på Zappa (och hans bror).
 
Här hade han just kommit hem!
 
Här har han blivit kompis med Iggy och Gucci. Nästan i alla fall.
Här hade han ringorm.
 
Här letade han efter mat och fastnade.
 
Här är första gången i stugan. 
 
Här träffade han matte-far.
 
Här förlorade han oskulden.
 
Här sover han.
 
Här äter han sina egna testiklar.
 
Här är han ute och cyklar med några pojkar.
 
Här pussar han på Dan.
 
Här är han fotomodell för Lundberg skor på Nelly.com.
 
Här sover han och jag.
 
Här fäktar han med sitt lasersvärd.
 
Här bär han Dan.
 
Nej nu räcker det med bilder va?

Grattis på ettårsdagen!
 

Kommentarer
Postat av: Helena

Hej!
Fin bild när han cyklar med pojkarna där. :)
Vad är det för ras på Zappa? Och är han allergivänlig? Eller har ni något tips på allergivänliga kattraser?

Svar: Hej!
Haha, ja, han gillar att sitta där i korgen tydligen..
Zappa är en sphynx. Den rasen funkar alldeles utmärkt för vissa personer som vanligtvis är allergiska - men inte för alls. Uppfödare brukar fixa så att allergiker kan komma och "provnosa" på katterna för att se hur det går. Vi har även siameser som anses vara relativt allergivänliga. Sedan har jag vänner som är allergiker som har cornish/devon rex katter - helt utan problem.

Kan verkligen rekommendera alla dessa raser då de, enligt mig, har fantastiska personligheter (alla raserna påminner mycket om varandra temperamentmässigt). Sedan vet jag att det finns andra kattraser med som fungerar bra för vissa allergiker, men det har jag tyvärr inte så mycket koll på.

Tänk på att både siameser, sphynxar och rexkatter inte ska vara ensamkatter utan köper man någon av dessa raser behöver de en sällskapskatt. De är nämligen väldigt sällskapssjuka. :)
Katja Wulff

2012-10-30 @ 14:27:38
URL: http://nenaispigeon.blogspot.se
Postat av: svoffe

det här är nog det härligaste jag har sett på länge!
han ser så söt ut när sover <3
fast det där med pungkulorna.. Varför/hur fick ni den idén

Svar: Hej på dig!
Ja, visst är han söt (och ibland väldigt ful) när han sover?! :)

Jo, vi ville förtydliga för "Kajsa" som kommenterat ett par inlägg längre bak vad kannibalism egentligen är. Hon anklagade nämligen mig för att vara det efter detta inlägget:
http://kaffekokarkokboken.blogg.se/2012/may/kramiggy-kattsoppa-lchf-1.html
Katja Wulff

2012-10-30 @ 19:30:02
Postat av: wictoria

sjukt söt katt (och katter)! stort grattis till katt zappa!

Svar: Han hälsar och tackar så gott!
Katja Wulff

2012-10-30 @ 20:27:18
Postat av: AL

Zappa är så söt så det nästan gör ont i mig! Hoppas pojken fick en alldeles underbar födelsedag <3

Svar: Han hade det jättebra! Fick dubbla portioner med blötmat.
Katja Wulff

2012-10-31 @ 16:43:21
Postat av: Ellen

Ååh... tack. Dessa bilder gjorde min kväll. Så jäkla gulligt och roligt och fint. <3

Svar: Det var så lite så. <3
Katja Wulff

2012-11-04 @ 22:36:22
URL: http://pannanochpennan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
dansorensen

Visst gillar du Kaffekokarkokboken?

RSS 2.0