Bruschetta classico på kaffekokaren

Har du följt dramat kring tjejen i serien Hela Sverige bakar och Leila Lindholm? Tjejen i programmet har enligt Leila snott hennes cupcakerecept och nu har alla baknördar i landet gått bananas och delats upp i team Leila eller team Bagge. Nej, nu blandar jag ihop hon kanske med en ur körslaget?! I allafall! Helylle-Leila har inte skött kritiken mot "Hela Sverige bakar-tjejen" så värst helylle på sin Facebooksida och jag ser en sida av den här Leila som jag inte sett förut... En riktig BITCH-sida! Jag visste att även hon hade det i sig! Det är ju helt fantastiskt! Kolla bara på några av de supersyrliga uppdateringar från hennes fanpage:
 
Har just tittat på avsnitt 2 av Hela Sverige bakar. Intressant att tjejen som vann utmaningen har snott alla mina cupcake recept rakt av och mörkar det totalt...
 
Och:
 
Vänta nu, vad är det för tjafs i kommentarsfältet om "hur vet man utsprunget av ett recept" eller "alla recept kommer väl någonstans ifrån" . Jo, det kan jag tala om för de som undrar.
Det finns de som har som jobb (typ jag) att utveckla sina egna. Vore jäkligt enkelt att göra en kokbok annars om det bara är att plocka fram kopieringsapparaten...
 
Och en favorit:
 
Det bästa med att ha en egen Facebooksida är att man faktiskt kan blocka de som som bara vill sprida sina kritiska tankar :)
 
Nu har jag blivit så inspirerad så därför har även jag snott ett recept av Leila. Till och med presentationsbildsidén stal jag. Tyvärr hade vi ingen fräsch vespa att fota här hemma, men vi hittade en fin cykel i cykelgaraget som gjorde susen. Gjorde förvisso om receptet lite till mitt egna, för det smakade rätt trist först. Här kommer det!
 

 
 
Tid
~20 min/bruschetta
 
Ingredienser
4 skivor lantbröd små baguetter som du delar
12 coctailtomater i olika färger
1 sardellfilé Några sardeller
1 vitlöksklyfta
2 1 krukor färsk basilika
Svartpeppar från kvarn
Flingsalt
Olivolja
2 1 paket färsk buffelmozzarella
 
Gör så här
Pensla brödskivorna med olivolja. Salta och grilla kaffekokarstek dem tills de är gyllene. Filea tomaterna och skär bort kärnhuset. Skär i små fyrkantiga bitar och lägg i en bunke. Finhacka sardellfilén och vitlöken, strimla basilikan. Blanda samman med tomathacket. Smaksätt med olivolja, nymald svartpeppar och flingsalt. Riv mozzarellan i bitar. Fördela tomatröran över bröden och toppa med mozzarella och lite extra olivolja och svartpeppar. Och ett basilikablad!
 
 
 
Jag har en hemlig lista på mer eller mindre kända helyllemänniskor som jag tror mig veta/vet inte alls är så goa, fina och käcka egentligen. Det går ju bara inte att vara det hela tiden. Vet inte du med sådana?
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag har en lista i garderoben, med namn på människor jag ska bita om jag får rabies...

2012-10-03 @ 09:18:20
Postat av: Pernilla

är det bara jag som vetat i flera år att leila är en bitch? när hon varit med i morgonpasset bl.a så har hon hävt ur sig alla möjliga skitelaka kommentarer om sånt som programledarna där har bakat och sånt... hon verkar helt fruktansvärt osympatisk!

Svar: Inte förvånad. Däremot glatt förvånad över hur orädd hon ändå verkar vara för att visa den sidan.
Katja Wulff

2012-10-03 @ 14:29:35
URL: http://chibichibimoon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
dansorensen

Visst gillar du Kaffekokarkokboken?

RSS 2.0