Übermaxad Kladdkaka

Jag är, som du kanske vet vid det här laget, ett stort fan av att smälta choklad i micron. Så gott som alla chokladkakor blir godare efter en stund i micron. Är med i en microvågsugnstävling och som första bidrag ville jag så klart laga något med smält choklad. Det är ju lite väl enkelt att bara slänga in en chokladkaka så gjorde en kladdkaka. En tokmaxad kladdkaka fylld med smält choklad.



Tid
20 minuter

Ingredienser
100 g smör
2½ dl socker
4 msk kakao
1 tsk vaniljsocker
1½ dl mjöl
2 ägg
Hackade nötter (jag hade cashewnötter, paranötter, hasselnötter och valnötter)
Daim
Dumle
Marshmallows
Florsocker

Gör så här
Lägg smöret i en skål och in med den i micron. Sätt på micron. Det tar en minut ungefär sen är det smält. Blanda ner socker och ägg i smöret. Tillsätt sedan resten av ingredienserna. Nej, förresten! Gör inte det. Det gjorde jag och det blev gott med tror det blir ännu godare om du väntar med att tillsätta dumle, daim och marshmallows. Rör ihop allt till en jämn smet.

Smöra och bröa en crispform och häll över smeten. Kör det i micron i 3½ minuter. Micron ska vara inställd på crisp. Klipp ner resten av ingredienserna i kakan och kör i micron ytterligare 3½ minuter. Pudra över florsocker och servera med ett glas kall mjölk. Grädde och glass kan skippas, den är tillräckligt mäktig redan.


Grovhackade nötter.


Det går skitfort att smälta saker i micron!


Om vanlig kladdkakesmet är god, vad tror du då denna är?


Crispformen som hör till micron.


Fint nagellack jag har va? Envisades att mina naglar skulle vara med på så många bilder som möjligt. Fiffig håll-mojäng förresten!


Foto: Dan Sörensen.



Kommentarer
Postat av: HannaFindus

Awesome! Har ärligt talat väntat på att just du ska göra kladdkaka! Mitt bästa kladdkakerecpet är detta: http://www.tasteline.com/recept/kladdkaka

2011-02-07 @ 00:34:48
URL: http://nattstad.se/HannaFindus
Postat av: Ellen

Kul att du nappade!

Jag snubblade över det och tyckte det lät kul - men tyvärr inte riktigt mitt område. Så kom jag att tänka på dig istället. Smart med din annons här på bloggen!



Om det blir nåt av det får du bjuda mig på bio ;)

2011-02-07 @ 14:22:31
URL: http://pannanochpennan.wordpress.com
Postat av: Fifi

Ah, sluta fresta mig, snälla, du tar död på mig, choklad!

2011-02-07 @ 14:57:19
URL: http://fififantastic.blogspot.com
Postat av: Sandra

Håller med! När jag var liten åt jag alltid guldnougat. Men först la jag den på en tallrik, smälte i micron och sen åt jag med sked! Mums! tycker vanliga småkakor blir godare också. Värmde en kaka i micron på jobbet. Fast lite för länge tyvärr. Jag satte igång brandlarmet i hela butiken och det blev en härlig rökutveckling! Hehe!

2011-02-07 @ 15:23:42
URL: http://sandraskok.blogspot.com
Postat av: Hanna

När jag såg det här såg det så himla gött ut! Det väcktes också en tanke att det skulle vara skitkul att se dig och dina speciella matlagningstekninker i halv åtta hos mig! Det kanske tar lite längre tid men skulle va kul att se lite mer variation av matlagningen! ^^

2011-03-03 @ 14:43:25
Postat av: katja

Haha, då hade jag kunnat göra en förrätt i brödrosten, huvudrätt i kaffekokaren och efterrätt på plattången.. :)

2011-03-03 @ 20:26:12
URL: http://kaffekokarkokboken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
dansorensen

Visst gillar du Kaffekokarkokboken?

RSS 2.0