Cupcake i megaformat på bemärkelsedagen

När jag satt och berättade för Dan om hur cupcaken skulle tillverkas plockade han, som du kanske såg, fram sin kamera och filmade mig. Bara för att han skulle kunna visa mig den där filmen efter att jag tokfailat (vilket var det han trodde) med min megacupcake som jag planerade. Jag tror aldrig jag varit så självsäker i hela mitt liv! Megacupcaken skulle verkligen bli DET receptet som överträffade prinsesstårtereceptet, som jag är så stolt över. Och alla andra recept för den delen. Recept som det här, de här eller till och med de här skulle typ skrattas åt i jämförelse med min megacupcake och tjejerna bakom de recepten skulle tappa hakan av ren och skär bakavundsjuka. Sedan skulle de ägna kommande veckor till att försöka få till en lika perfekt megacupcake som min.

Megacupcaken blev inte DET receptet. Fast jag tokfailade inte heller, det blev bara inte riktigt som jag tänkt mig. Jag skulle inte säga att det är varken mitt eller kaffekokarens fel att det blev så. Här är däremot några anledningar:
1. Spritsaren var så in i helvetes dålig och pajade alltihopa.
2. Det är typ 45 grader i lägenheten och cupcaken började smälta så fort jag pillade på den.
3. Grädden var visst två veckor gammal.

Men nästa gång, då jävlar. Då kommer alla cupcakesbloggar där ute vara lika "häftiga" och "aktuella" som tjock-tv, iPhone 3G eller till och med spismatlagning.


Skratta inte.


Tid
Jag hann gå från 20årsåldern till 30årsåldern under tiden.


Ingredienser
Detta (det ska inte vara gamla saker heller):

Det till vänster är för själva kakan och det till höger är frostingen. Det behövs två olika frostinguppsättningar, strunta i kakaon till den ljusa frostingen som ska vara på nederdelen av cupcaken.

Och en bra spritsare som inte sabbar alltihopa behövs med.


Gör så här
Se filmen. Det var exakt så som det ska gå till. Bara man har rätt redskap och ingredienser. Alltså blanda först ihop alla ingredienser. Eller fakk it. Jag är riktigt osugen på att sitta och skriva ner detta receptet just nu. Vi ska ju för tusan iväg till Way out west och hinna få i oss några glas vin innan. Blanda ihop ingredienser, stek (baka) bottnen, bygg ihop det, spritsa och piffa. Stäng av kaffekokaren. Done.


Smält smöret.


Klicka på kakan på plattan.


Fira 30årsdagen.


Iggy fascinerades väldigt av de där festliga pangpangsakerna.


Baka kaka.


Vispa gammal grädde.


Spritsa på äcklet med en kass spritsare. Inte ens gaffatejpen kunde laga den.



Omnomnomnom.

Just det. Måste ju bara berätta vad jag fick av Danis i födelsedagspresent.
1. Tandblekning
2. Klipp och slingning
3. Ansiktsbehandling
4. Vårtmedel
5. Resa till Thailand

NICE!


Foto: Dan Sörensen.

Kommentarer
Postat av: fifi

Wohoo, inga dåliga presenter!

2011-08-13 @ 20:41:40
URL: http://fififantastic.blogspot.com
Postat av: Linsan

Vårtmedel, precis vad man önskar när man fyller 30!

2011-09-02 @ 16:06:19
Postat av: Gaymasen

Haha vilken underbar blogg. Hittade hit från Bloggkommentatorerna. :)



Skoj med något udda och en person med självdistans, uppskattas!

2011-09-04 @ 12:16:14
URL: http://gaymasen.se
Postat av: Anna

Wow, jag trodde verkligen du var max 22 eller något, likaså din sambo(eller jag trodde han var några år äldre). Komplimang eller ej, men jag var tvungen att kolla på ratsit.se om det verkligen stämde, och till min stora förvåning var ni ju faktiskt 30 och 28 år. Jag önskar att jag inte visste det, för bilden av dig blev en helt annan för mig. Men jag ska försöka att tänka bort det och njuta av din unika blogg ändå. Keep up the good work. Och förlåt om jag förolämpat dig på något vis.

2011-09-16 @ 21:52:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
dansorensen

Visst gillar du Kaffekokarkokboken?

RSS 2.0