Zappa och strumpmössan

Zappa gillar att hänga ut med huvudet genom fönstret när han åker bil, som en hund du vet. Det allra, allra bästa är när vi åker av den stora vägen till en lite mindre då vi är på väg till stugan, då är det liksom inte långt kvar tills han kan påbörja nästa musmassaker. Han märker det direkt och blir tokig om jag inte öppnar fönstret så han kan stoppa ut huvudet. Det finns dock ett problem med detta och det är ju hans stora öron som fångar in all vind. Åker vi inte jättejättelångsamt fladdrar det för mycket i öronen och det är meckigt att hänga ut i fönstret, fast att han så gärna vill.
 
Jag kom på lösningen. En sönderklippt strumpa.
 
 
Ja, du kanske tycker detta är lite tokigt nu. Och, ja, kanske. Zappa var inte heller så jäkla nöjd när jag testade strumpan på hemmaplan. Men nu sist när vi åkte av den stora vägen, in på den lilla, skulle han som vanligt prompt ut genom fönstret och stördes igen av sina fladdrande Yodaöron... Då satte jag på strumpmössan. OCH KOLLA DÅ!
 
(passande soundtrack va?)
 
100% fladderfritt! Han hängde ut genom fönstret tills ögonen torkade igen på honom.
 
Närå.
 
HA! Sjukt roligt var det när vi åkte hem. Vi åkte på några småvägar och så stod det en hel skolklass med barn typ i sjuårsåldern och väntade på bussen. Självklart hängde Zappa ut genom fönstret i sin strumpmössa då vi långsamt cruisade förbi...

Kommentarer
Postat av: Nina

Ha ha! Underbart! Jag höll fasiken på att kissa på mig i skrattkramper i soffan!

2014-06-12 @ 22:07:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
dansorensen

Visst gillar du Kaffekokarkokboken?

RSS 2.0