Kaffekokarlagad Club Sandwich

 
Tid
2,5 h
 
Ingredienser
3 skivor bröd (jag använde olivciabatta)
1 platta bacon
1 platta kyckling
Salladsblad
Tomat
Ost
 
Dressing
2 msk majonnäs
2 msk crème fraîche
2 tsk dijonsenap
Chilipeppar
 
Rödkål
 
Gör såhär
Sätt på kaffekokaren. Rosta brödskivorna, på bägge sidorna, direkt på plattan. Lägg skivorna åt sidan.
 
Klipp bacon och kaffekokarstek även detta direkt på plattan. När de blivit knispriga och gyllenbruna tycker iaf jag att de är klara. Tar ca 45 minuter. Nu är det dags för kycklingen! Dela kycklingfilén i små bitar. Antingen får du diska av plattan innan kycklingstekning, eller så kan du tjoffa på kycklingbitarna direkt och steka dem i baconflottet (om det inte blivit för bränt på plattan). Stek tills de blivit ordentligt genomkaffekokarplattestekta. Som du förstår ska de inte vara alls rosa för då blir det inte bra.
 
Medans kycklingen tillagas kan du fixa till resten. På så sätt kan du spara tid. Blanda ihopa dressingen och hacka rödkålen. Rödkålssalladen, som jag serverade till sandwichen, består av dressingen som blev över ihopblandad med rödkålen. Men det får du vänta lite med att röra ihopa, ja tills efter sandwichbygget förstås! Stäng av kaffekokaren.
 
När allt är färdiglagat är det dags att börja bygga. Först en skiva bröd och sen dressing, sallad, kyckling, ost, bacon, tomat, bröd igen, dressing, sallad, ost, tomat, kyckling, bacon, dressing och tills sist bröd på toppen. Nej, jag kommer inte ihåg om det är den exakta ordningen. Men nåt sånt.
 
Eftersom jag ibland nästan bajsar ihjäl mig efter att jag ätit bröd (misstänker att jag blivit glutenintolerant på gamla dar?!) bjöd jag Dan på denna delikata klubbmacka. Han tyckte den var ma(c)kalöst god!
 
Vad använder du för att rosta ditt bröd då?
 
Zappa och Iggy fightades hej vilt om baconet. 
 
Obs. KaffekokarGENOMstek kyllingen. Obs. Obs.
 
Hängtuttekatten i bakgrunden har club sandwichsug i blick, visst?
 
Foto: Dan Sörensen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
dansorensen

Visst gillar du Kaffekokarkokboken?

RSS 2.0