Äntligen kan jag kaffekokarlaga mat igen!



Fattar du? Höhö. En fisk har bott i kannan och därför har jag inte kunnat laga mat.
...
Men nu är fisken död.
...
Det där var mycket roligare när vi pratade om det innan idag.

...

Jahapp! Vad har vi då egentligen haft för oss sen senast då? Vi var i Thailand över jul och nyår och det var så bra att jag fortfarande är post-thailand-deprimerad. Ett thailandsinspirerat inlägg, med tillhörande recept, kommer senare så tänker inte tråka ut dig något mer med det.


När vi kom hem från Thailand trillade en bokreleasefestinbjudan ner i inboxen. Det var självaste Mästerkocks-Louise som ställde till med spektaklet och självklart drog vi dit! Det bjöds på god dryck, fantastisk mat och FÖR trevligt sällskap för en måndagkväll (som du ser på bilden nedan). En kaffekokarlagad variant på recept från hennes fina bok kommer självklart dyka upp även det här i Kaffekokarkokboken.


Och så var det dags för flytt! Vi tog vårt pick och pack och flyttade från Dans ungkarlslya vid andra lång till vår nya, fina lägenhet (med "upplevelserum" - läckert va?) i Gårda. AAAH! Jag kan inte skriva om allt detta, nu vill jag komma till kritan... Till BOMBEN!!!!


Nu kommer den. Bomben...
Jag är gravid. Här har vi första bilden på vår lilla tös - Signe ska hon heta.


Nä, nu ljög jag. Jag är inte alls gravid. Jag ville bara få mamma att bli chockad så att den riktiga grejen inte tycks vara så illa. Så var det nämligen när jag ringde till mamma efter att vi hade köpt Iggy Katt. Mamma verkar vara skeptisk till att jag ska ha hand om levande saker och var därför skeptisk till att vi först kidnappade Gucci Katt från dem (hon hatade ju att bo där!!!) och sedan att vi dessutom ville köpa en kattkompis (Iggy då) till stackars Gucci som var så ensam. Jag ringde därför för att berätta att jag hade mailat och mamma undrade vad jag hade mailat henne om (det var en bild på världens sötaste Iggy som man smälte av direkt - samt en lång utläggning om att jag faktiskt kan ta han om ännu en katt). De var nämligen i Danmark och kunde inte kolla mailen förrän på kvällen. Jag sa till henne att det var om en stor grej och att hon inte skulle vara orolig, det var en bra grej och vi var så glada så. Hade inte en endaste tanke på att hon skulle tro att det handlade om en graviditet och bli hysterisk där i Danmark. Därför tog hon det med ro när hon väl kom hem och kollade mailen, såg bilden på en liten kattunge (bara) och tyckte att det var jätteroligt! Och katten var så söt så. Ja, mamma skickade till och med kattpresenter till Iggy på posten.

Körde därför samma fuling, medvetet denna gång, och hoppas på det bästa. Får jag lov att presentera vår nya familjemedlem...

Katt Zappa.




Behöver jag förtydliga även här att mer ingående inlägg kommer dyka upp inom kort tillängnade Katt Zappa?


Foto: Dan Sörensen.

Kommentarer
Postat av: Maja

Jag. Dör.

De var de Söööötaste jag sett på Läääänge!

Är en spynx?

2012-02-09 @ 21:50:30
Postat av: Katja

Haha, ja visst är han helt galet söt!!? Kommer förmodligen snart döpa om denna blogg till Bilder på Katt Zappa eller nåt.



Jajamensan, det stämmer!

2012-02-09 @ 22:34:22
URL: http://kaffekokarkokboken.se
Postat av: Anna Steen

Men grattis till er nya kisse!! Kul att det blir en till siameslya här i Gårda, är det kanske ni som flyttar in mitt emot oss rent av??? I uppgången brevid sushin?

2012-02-09 @ 22:51:01
URL: http://missannas.dinstudio.se
Postat av: Ewa

Min man undrade om Iggy och Gucci hade packat ihop de där lådorna när ni kom hem med Katt Zappa. De ser hemskt bestämda och allvarliga ut på bilden!

2012-02-09 @ 22:52:05
URL: http://www.kafferepet.net
Postat av: Katja

Anna - tack!! Nix, det är inte vi. Vi flyttade in i det högsta av husen. Om du också menade det där nybyggda området?



Ewa - haha, ja man skulle kunna tro det. Men där hade han inte kommit hem än. :) jag kan lova att Iggy (gucci har varit chill) inte sett glad ut alls de senaste dagarna. Fast nu börjar även hon att smälta.

2012-02-09 @ 23:06:56
Postat av: Lina

Men guuud vad fiiiiiin Katt Zappa! Vilka söta små morrhårskinder! Han kommer säkert att trivas med de andra. Här har det ännu inte blivit någon katt tyvärr. Ser fram emot kommande inlägg på den lille :)



Hälsningar Lina

2012-02-10 @ 10:23:57
URL: http://Nudlardeluxe.blogspot.com
Postat av: Camilla

Åh...katter med stora öron är det vackraste som finns! Har han(?) möjligtvis fått sitt namn efter musiklegenden Frank Zappa?

2012-02-10 @ 13:07:38
Postat av: katja

Camilla - Zappa hälsar och tackar (han kände sig träffad)! Japp, det stämmer minsann. Det var Zappa, Ozzy eller Morrison som var på tapeten... Men det blev till slut en Zappa.

2012-02-10 @ 16:32:32
URL: http://kaffekokarkokboken.se
Postat av: Ann

Guuu så söt!! Tar man bort öronen ser han ut som ET.

2012-02-11 @ 15:09:25
Postat av: Bianca

Jag fick precis blåmärken på hakan! Tappade hakan rakt ner i bordet så söt Zappa va! Herrejösses... Så sjukt gullig!

2012-02-23 @ 13:53:17
URL: http://systerdamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
dansorensen

Visst gillar du Kaffekokarkokboken?

RSS 2.0