Välkommen till familjen, Hjulius.

För ca en månad sedan sa Dan till mig på msn (ja där sitter vi och snackar om dagarna när han jobbar) att han skulle köpa en pickup. "Jaja", svarade jag. "Klart att du ska ha en pickup". Sedan tänkte jag inte mer på det. Förrän cirka ½ minut senare då han började överösa mig med annonser på olika pickupper och msnchatten bombaderades med pickupmeddelanden.
- Vad fan ska du med en pickup till??!
- FRAKTA SAKER!
Han skriver med stora bokstäver när han är excalterad.
- Vad då för saker?!
- SAKER!

Denna pickupfetisch uppstod från ingenstans och tog snart över våra liv. Det visar sig att Dan tydligen kommit på att han inte är en hel människa utan en pickup. Vi var på en hejdåfest förra veckan och Dan snackade hejvilt om att han skulle köpa pickup. När snacket först kom upp var jag säker på att hans polare skulle reagera på samma sätt som jag. För mig är den enda rätta reaktionen "Vad fan ska du med en pickup till?". Men icke. Folk började bröla om hur coolt det var att han skulle skaffa en pickup.

Igår åkte vi iväg så att Dan kunde köpa sin pickup. Han la sedan ut denna bilden på Facebook och kommentarer började strömma in. "Jägarljus också. Hårrt.", "Hagelbössa i bakrutan?", "Har du köpt pickis?! Fan vad avis jag är just nu...", "du går från klarhet till klarhet herr Sörensen!! fett LIKE på den bilen!", "Fuckin A. She's an angel on wheels." osv.


Den, i vanliga fall, kameraskygga Dan med sin Hjulius Caesar.

Hjulius är förstås fin. Men jag förstår inte riktigt grejen. Än.


Edit: Dan gillade inte riktigt mitt tveksamma inlägg om Hjulius. Han tyckte det var för tyket. Det var inte meningen. Vill därför be om ursäkt samt förtydliga (efter att ha fått klara direktiv) att:
"
Jag är glad han är en medlem i familjen o det ska bli skitmysigt att åka på utflykt med honom."

Kommentarer
Postat av: claes Hall

Se möjligheterna Katja!

Hur många kaffekokare kan man lasta på en pickup????

2011-06-02 @ 09:34:53
Postat av: Maj - en bra träningsblogg

Har inte sagt detta, men tycker du har en bra blogg :D

2011-06-03 @ 07:33:08
URL: http://majjohansson.blogg.se/
Postat av: Holger Wulff

Grattis till en skittuff bil.Nu får jag väl tillbaka den lille Lupon nyservad med sommardäcken monterade. Ni kan ju sätta den på flaket.

Pappa

2011-06-03 @ 10:16:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
dansorensen

Visst gillar du Kaffekokarkokboken?

RSS 2.0