Melittaburgare.



Tid
Oklart. Runt 2½ timme?

Ingredienser
Ca 100 g nötfärs beroende på hur stor hamburgare du vill ha. Ett tips är att göra en liten hamburgare så att stektiden inte behöver bli en evighet.
1 liten gul lök
1 Hamburgerbröd  (Frisco hamburgerbröd från korvbrödsbagaren är jättegott)
Salladsblad
Ketchup
Ost
Tomat
Majonnäs
Chilipulver
Peppar
Chilisalt
Smör

Gör så här
Riv löken och blanda den till en jämn smet i bunken tillsammans med nötfärsen. Krydda lite. Sätt på kaffekokaren och lägg en klick smör på plattan. Forma smeten till en fin burgare och lägg den på plattan. Jag var jättesugen och gjorde en ganska stor burgare men jag rekommenderar er att göra en lite mindre. Stektiden är därför oklar. För att få en stekyta på min bautaburgare fick den ligga drygt en timme på var sida. Vill man kan man snabbt steka till brödet därefter men jag tycker inte det behövs. Sen är det bara att lägga burgaren i brödet och tillsätta vad man nu tycker är smarrigt på en hamburgare! Det viktigaste tycker jag är det ovanstående - särskilt ost, ost och ost. Får att få lite sting i burgaren använde jag mig av flera ingredienser med chili! Mums!
Jättegott!


Steka burgare.



Videoblogga.

Kommentarer
Postat av: Hanne

Hahahhahah.. Eeeeew!!

2010-01-12 @ 23:46:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
dansorensen

Visst gillar du Kaffekokarkokboken?

RSS 2.0