Marshmallowschokladmarängdaimgräddglass med nötter.

Här kommer ytterligare ett chokladrecept! Det är för att det är det godaste jag vet. Nomnomnom.



Tid

Ca 4 timmar

Ingredienser

200 g mörk choklad
1 äggula
1 msk florsocker
2 1/2 dl vispgrädde
Ett paket dubbel Daim
Marshmallows
Maränger
Hasselnötter

Gör så här
Sätt på kaffekokaren och lägg chokladen i kannan. Låt den smälta, det tar ungefär en halvtimme. Under tiden kan resten förberedas. Rör först ihopa ägget och florsockret. Vispa sedan upp grädden men inte allt för fluffigt. Klipp till Marshmallowsbitarna i lämplig storlek och grovhacka nötterna. Marängerna försökte jag med klippa till men eftersom det inte gick krossade jag dom till små bollar mellan fingrarna istället. Det blev ganska bra. När chokladen har smällt så häll först i äggsockret, sedan grädde och sist resten av ingredienserna. Häll upp i små formar och in med dessa i frysen. Låt stelna. Ta ut. Ät. Njut.
Jättegott!!


Förberedelser.


Frys. Bakom min glass kan Dans fruktglass skymtas. Den var god den med. Men inte lika god som Marshmallowschokladmarängdaimgräddglass med nötter.


Blogga.

Kommentarer
Postat av: Malin

Blev det någon julmat lagad i kaffekokaren? Nyfiken. Kram

2010-01-05 @ 11:07:58
URL: http://maaaling.blogg.se/
Postat av: katja

hej malleballe



julen i kaffekokaren uteblev tyvärr. eller lite jul med ischoklad o så men inte just på själva julafton. det blev för hetsigt eftersom jag fick veta i sista sekund att jag skulle flytta. bortförklaringarbortförklaringar..



jag gillar ändå inte julmat.. :)



kramkram

2010-01-05 @ 12:21:27
Postat av: Idaröd

Hej hej,



detta ser ju riktigt gott ut! Det måste jag nog prova men jag kommer nog inte använda min kaffekokare eftersom den bara är två koppar stor.



kram kram

2010-01-08 @ 17:01:20
Postat av: katten

det funkar nog att göra på en spis med men tror inte det blir alls lika bra. tycker du kan göra små portioner bara!

2010-01-11 @ 14:02:00
URL: http://kaffekokarkokboken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
dansorensen

Visst gillar du Kaffekokarkokboken?

RSS 2.0