KladdkakeBallerina Med Kaffekokarlagad Kladdkakesmetsdopp!

De där nya Ballerinakexen säljs nog bra. Tanten före mannen före mig i affären köpte ett paket. Mannen köpte två paket. Jag köpte två. Jag har läst om kexen på x antal bloggar där de även tipsat om olika vätskor att doppa kexen i (det står tom på paketet att man ska "doppa för bästa resultat"). Det har tex varit kaffe, mjölk, te, chokladmjölk.. Här kommer mitt tips! Jag tror nog att alla håller med om att det kanske är världens bästa dopptips - kladdkakesmetsdopp!



Tid
Ca 45 minuter

Ingredienser
1 paket Ballerina med kladdkakesmak
50 g smör
1 ägg
1,25 dl socker
0,5 dl mjöl
2 msk Kakao
1 tsk vaniljsocker
Mjölk

Gör så här

Sätt på kaffekokaren. Lägg smöret i kannan och smält det. Detta tar ca 15 minuter. Ta av kannan från plattan och rör ner ägg och socker. Blanda väl. Häll sedan ner resten av ingredienserna och rör om tills det blir en jämn smet. Ställ tillbaka kannan på plattan och värm i 15 minuter under omrörning. Doppa Ballerinakexen direkt i kannan och servera med ett glas kall mjölk.
Jättegott!


Ett annat tips är att tappa upp ett bad, koppla in kokaren och ställ den på ett bord bredvid och doppa direkt från badkaret! Stoppa ett ljus i bryggaren och du har en kaffekokarlykta!



På Ballerinashopping i snöstorm.


Smält smör.


Tillsätt resten av ingredienserna.


Värm.


Njut.

Kommentarer
Postat av: Nette (Kardemumma Gumman

hehehe Härlig stil i badet! :D Kanske vore nåt att doppa i, men mitt paket är snart slut! :D

2010-01-27 @ 20:02:02
URL: http://www.kardemummagumman.se
Postat av: Kalasgott

Jag måste också testa de nya kakorna!! Låter supersmarriga! :O Och vilket lyxbad du gjorde hörru! Härligt!

2010-01-27 @ 21:36:06
URL: http://kalasgott.blogg.se/
Postat av: Eleonore

Oj visste inte att man kunde göra så mycket med en kaffebryggare :D



De kakorna måste jag testa!



Ang tastecastingen har jag anmält mig till att få fler förfrågningar, vore kul men just på denna kan jag inte gå :)

2010-01-27 @ 22:45:45
URL: http://fikamed.blogg.se/
Postat av: Montus

Fy. Fan. Vad. Gött. Måste testa. Doppa choklad i choklad är genialiskt

2010-01-27 @ 23:15:03
Postat av: Katten

Det är inte bara choklad i choklad.. Utan choklad mellan två choklader som doppas i choklad.



Ah.. Det e fint det.



2010-01-27 @ 23:25:29
URL: http://kaffekokarkokboken.blogg.se/
Postat av: Patrik | Bloggliv.WS | Livet i Bloggform

Synd att jag inte har en kaffebryggare, annars skulle jag testat :)

2010-02-01 @ 12:57:46
URL: http://bloggliv.ws

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
dansorensen

Visst gillar du Kaffekokarkokboken?

RSS 2.0