Mitt fejkbidrag till Cake of Sweden - Marshmallowssnickers!

Hur gör jag för att hinna med att laga maten i kaffekokaren? Det gör jag inte ibland. Så då struntar jag i det bara o så får Dan laga spismat. Eller så köper vi pizza. Det brukar bli det sistnämnda. Särskilt nu på sistone. Vår vän David påpekade att vi faktiskt kan bygga ett pizzakartonghus på gården nu (vaddå 8 pizzor + 4 Billy's på 4 dagar är väl inte så mycket för två pers?). Det tycker jag är en bra idé för att då kan vi hyra ut det till någon student så slipper den bo i en studentkorridor där den vantrivs så mycket att den börjar laga maten i en kaffekokare.

Hur de skulle laga maten i ett pizzakartonghus nere på gården vet jag iof inte. Men det är inte mitt problem.


Eftersom jag jobbar på Spot and Tell får jag inte vara med och tävla i Cake of Sweden. Det är nämligen vi som anordnar tävlingen och eftersom jag förmodligen hade vunnit med nedanstående recept hade det blivit ett himla tjaffs om röstfuske och grejor.. :) Nejdå, klart jag inte kan vara med och tävla, hur gärna jag än vill! Jag hade skickat in alla mina bakverksrecept och hypeat som bara den. Jag går ju all in i alla tävlingar vilket ni kanske har märkt.. Det blir ibland lite gnäll från mina nära och kära som känner sig spammade. Men det ger ju resultat! Det var jättemånga som röstade på mig fast jag kom in väldigt sent i vinn-en-lägenhet-i-ett-halvår-tävlingen. Jag startade facebookgrupper (Vinn en lägenhet åt Katja), bloggade, spammade folk.. Ja tills de gjorde som jag sa så att jag skulle sluta tjata. Tävlingen gick jättebra i några dagar och sen läste jag det finstilta. Där det stod om en vinstskatt som var helt vansinnig! Då slutade jag engagera mig direkt. Skittävling!

Och sen var det matbloggspriset! Hur bra gick inte det då? Juryfavorit OCH hedersomnämnd?! Vilken ära va? Och så fick jag en tokvass kniv som pris (det saknas fortfarande en del av mitt finger efter att jag skar mig med den).

Så ett litet tips efter det att ni skickat in era bidrag (för det ska ni göra NU, var inte blyga). Sprid det, sprid det, SPRID DET! Ju fortare ni lägger ut recept desto fler kommer hinna rösta på det. Starta facebookgrupper och bjud in, twittra hål i huvudet på folk, blogga och tjata så att ditt recept går till final och du bli personen bakom "Cake of Sweden" (eh coolt ju). Några kanske tröttnar på dig men de kommer garanterat bli glada igen om du får bjuda med en polare till Shanghai (en resa för 2 dit inkl. boende är priset).


Eftersom jag inte har någon ny rätt att dela med mig av (och det är meningen att detta ska vara en receptblogg inte nån babbelblogg som det blivit nu) så lägger jag upp ett gammalt recept på ett kaffekokarlagat bakverk. Detta är ett av bidragen jag hade tävlat med om jag hade fått vara med i Cake of Sweden.

Katlas Marshmallowssnickers.



Tid
Drygt 2 timmar

Ingredienser
1 dl sirap
½ burk jordnötssmör
1/4 dl socker
½ dl kokos
1 tsk vaniljsocker
½ l Kellog's special K
100 g mörk blockchoklad
Marshmallows

Gör så här
Värm sirap, socker och jordnötssmör i kannan i ungefär en halvtimme. Rör om lite då och då tills det blir en jämn och fin smet. Rör sedan ner vaniljsocker, kokos och Kellog's. Ta en sked och krossa röran. Lägg bakpapper i en form och häll ut alltihopa. Platta till smeten litegrann. Diska kannan och låt sedan chokladen smälta däri. Det går ganska fort, ca 15 minuter, eftersom plattan redan är ordentligt uppvärmd. Under tiden kan man klippa till små marshmallowsbitar. Häll över den smälta chokladen över smeten och toppa med de klippta bitarna. Ställ in i frysen och låt det stelna till.
Superdupermegabautagott!


Värm.


Dan lagar sina Snickers samtidigt. Han brände sin choklad lite(det gjorde inte jag).


Krossa grejset. Jämför denna bilden med den sista bloggbilden!!


Hälla på choklad.


Fota fina, riktiga bilder till boken.


Snickers tillagade på en riktig spis och Snickers tillagade i en kaffekokare. Vilka är finast?



Blogga.



Kommentarer
Postat av: Tini

kan inte avgöra vilken som är finast innan jag får smaka... geee mig ;)

gillar dig starkt!

kram

2010-04-09 @ 13:55:49
URL: http://fruuktsallad.blogg.se/
Postat av: dan

Aah, det gör ont i mig att skriva det här. Men din marshmallowssnickers ser mycket godare ut ju. Mumsigt var det också! Vi måste göra igen snart ju. ♥

2010-04-09 @ 13:59:03
URL: http://www.dansorensen.se
Postat av: Plastklocka

Hej fina Katja. Jag undrar bara ifall det är någon åldersgräns när det gäller att vara med i tävlingen!? Blir ju inte myndig förrän nästa år... (!)

2010-04-09 @ 21:16:11
Postat av: TINI

jag håller fast vid att du skrev så, att jag ska komma förbi nästa gång ;) hade varit gott. meeeen lite långt kanske det än. så gör snickers när du är i skåne next time ;) kram

2010-04-09 @ 21:17:04
URL: http://fruuktsallad.blogg.se/
Postat av: Katja

Plastklocka - nixpix du kan tävla ändå! Med målsmans tillstånd. Skickar du in det bästa receptet och vinner får du bjuda med målsman på resan. Så det är bara att sätta igång och baka! :)



TINI - Haha, ska ha dig i tankarna nästa gång jag åker hem till skåneland. kramkram!

2010-04-09 @ 23:58:05
URL: http://kaffekokarkokboken.blogg.se/
Postat av: Fia

Åhåååå! Snickers måste jag ju göra! Den kaffekokarkokta snickersen såg mycket godare ut :-D

2010-04-10 @ 09:59:27
URL: http://www.dulcisvita.se/bubbel/
Postat av: SAn

Mmm.. ser smarrigt ut! Är det gott med marshmallows på tro? :)

2010-04-10 @ 18:57:04
URL: http://www.mynameissan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
dansorensen

Visst gillar du Kaffekokarkokboken?

RSS 2.0