Jättegott!?

Hej!

Jag är en icke så matlagningsglad skånetös som många befogat nog ibland kallat bortskämd. Under hela min uppväxt lyfte jag så gott som aldrig ett finger i köket. Min käre mor serverade mig maten morgon, middag och kväll. Efter att jag flyttade hemifrån åkte jag ofta hem till mina föräldrar för att stilla hungern (och lämna tvätten, men det e en annan historia) ifall mina medskickade matlådor tagit slut. Till dom som tycker att jag utnyttjar min kära mamma ska jag lugna genom att berätta att hon älskar att laga mat och passa upp mig.

Nu har jag flyttat 30 mil bort från denna lyx. Jag bor i studentkorridor och mina grannar vet knappt vem jag e. Jag har så gott som aldrig lagat mat i det gemensamma köket. Jag har köpt färdig mat ute och tagit med det hem. Det har funkat bra i några månader fram tills i onsdags då köpet ej medgavs. Det visade sig att jag har 7,50 kronor kvar på kortet. Jäkla studiebidrag.

Att ställa mig i ett gemensamt kök o börja laga mat tar emot. Lite för att jag tycker det e pinsamt och vill laga mat för mig själv men mest för jag tycker det är tråkigt. Inne på mitt 19kvadratmetersrum har jag dock ett kylskåp och en kaffekokare.

Kaffekokare.


Experiment:

Hur intressant kan matlagning i en kaffekokare bli?

Mål:
Delmål: Att hitta någon som gör mat till mig. Bjud gärna över mig på en bit eller kom hit med matlådor.
Huvudmål: Att hitta någon som hittar en riktig lägenhet med ett riktigt kök till mig. Centrala Göteborg, tack.



Tipsa gärna med recept!
Tack!

Mvh Katja



Ps. Gå med i min Facebookgrupp vetja!

http://www.facebook.com/photo_search.php?oid=92130096436&view=user#/group.php?gid=92130096436


Kommentarer
Postat av: karinnn

underbar stekningsmetod

2009-07-20 @ 21:52:08
URL: http://4ebloggen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
dansorensen

Visst gillar du Kaffekokarkokboken?

RSS 2.0