Gästinlägg av en belåten restaurangbesökare



Det var med stor glädje jag mottog inbjudan till en läcker(?) måltid på Ett rum utan kök. Mest eftersom jag hade sparkat boll hela kvällen och var trött och hungrig, men även för att jag var nyfiken då det utlovades "fredagslyx". Måltiden bestod av välkokt pasta tillsammans med någon slags röra innehållandes soltorkade tomater, fetaost, bacon och några andra oidentifierbara ingredienser. I stort smakade det gott, och inramningen var väldigt mysig med bra musik, ett tänt ljus och gott sällskap (men jag blir lite orolig över hur baconen ska mottas av mitt tarmsystem).

Till slut kan jag konstatera att med stor motivation och en gnutta social fobi kan man komma långt här i livet, och jag önskar Katla lycka till i hennes fortsatta utforskande av matlagning under spartanska förhållanden. Kanske borde hon hålla sig ifrån kött i fortsättningen, men det är bara detaljer i sammanhanget.

Nu blir det efterrätt i form av chips, ostbågar, choklad, cigg och rödtjut ur en petflaska.

Vänligen,
Jonathan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
dansorensen

Visst gillar du Kaffekokarkokboken?

RSS 2.0