Kanelbullens dag!

(När dagens bakning började var det i alla fall fortfarande det)

Bakade minikanelsnäckor (och semlepraliner) för ett tag sedan på kaffekokaren och i plattången vilket ni kan läsa om här. Dagen till ära var det bara att fortsätta kanelsnäxperimetet på diverse produkter här hemma hos familjen Wulff-Sörensen-Katt.

Aaaah jag e så förbannat trött. Här följer därför ett speedat resultat.


Kaffekokarbakad tv, toastad i mitten och våffeltångad th.


Tid (inkl förberedelser)
Förberedelser: 2h
Kaffekokarbakad: 45 min
Toastad: 2 min
Våffeltångad: 15 min
Ugnsbakad: 10 min minus 2 min


Ingredienser
1 pkt färdig deg - har väl vettigare saker för mig än att lägga ner en massa tid på att baka deg från scratch? Hör med Baka-Hemma-Maria om hon har något bra degtips om du inte är sugen på paketdegen. Hon kan deg hon.

Fyllning
Trippel sats av det som rekommenderas på baksidan av paketdegenpaketet (smör, kanel & socker)

Pärlsocker
Mjölk


Gör så här
Gör som det står på baksidan av degpaketet eller hör med Maria. Sätt sedan igång diverse produkter och släng på/i/in kanelsnäckorna där. Följ tidsinstruktionerna på ett ungefär och ta sedan av/ut dem och låt dem svalna av litegran. Stäng av produkterna.

Servera godbitarna tillsammans med ett glas kall mjölk.


Knåda degen slät och fin.


Kan aldrig bli för mycket av detta goda. Det är bara att maxa på.


Detta kanske kan förklara varför denna varianten ser torrare ut än dess kanelsnäckekamrater...


Pärlsocker är inte bara gott utan praktiskt med.


Taaaa... dah?


Så här såg det ut på toaststationen.


Som gjord för att baka kanelsnäckor!


Iggy Katt hade stenkoll så att den kaffekokarbakade inte skulle brännas vid.


... och jag skulle hålla koll på ugnen. Se hur det gick.


Under bakningen startades en sjukt spännande omröstning på Kaffekokarkokbokens Facebooksida. Rösta du med. Vi ska smaka på de olika någon annan dag så då får vi se vilken vi tycker blev de mest lyckade totalt sett.


Godnatt!


Foto: Dan Sörensen.

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Lovely!

2011-10-13 @ 19:38:45
URL: http://junitjejen.se
Postat av: JennifersKitchen

Otroligt utsökt blogg med många roliga inslag, jag gillar den skarpt! Kolla in min blogg, också en rätt tokig blogg ;)

2011-10-18 @ 20:44:16
URL: http://finest.se/jenniferskitchen
Postat av: Anna

Bra och rolig grej plus en blogg med lite fina bilder (Y)

2011-10-28 @ 12:01:23
URL: http://poosmoos.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Trist att dom blev brända :/

2011-11-20 @ 00:00:11
Postat av: katja

anonym - det gjorde inte så mycket. De blev goda ändå!

2011-11-20 @ 15:34:36
URL: http://kaffekokarkokboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
dansorensen

Visst gillar du Kaffekokarkokboken?

RSS 2.0