Ischoklad med överraskning!

Nu börjar det dra ihop sig inför julafton! Det godaste på julbordet tycker jag är julgodiset.



Tid
Ca 2 timmar (med kylning)

Ingredienser

200 g mörk blockchoklad

100 g kokosfett

Polkagrisar

Marshmallows

 

Gör så här

Smält chokladen och kokosfettet i kannan. Detta tar ungefär 45 minuter. Under tiden kan de små formarna förberedas med innehåll om så önskas. Jag har förslagsvis lagt i polkagrisbitar (både lätt krossade och hela) och tillklippta marshmallows. Häll över chokladen i formarna. Låt sedan stelna i kylen ett tag. Ät. Akta förresten tänderna för de stora polkagrisbitarna!

Nomnomnomnomnom.


Smälta choklad och massa fett.


Kommentarer
Postat av: Ines

Sv: Hej! Tack för kommentaren! Låter spännande, vad innebär det? :o

2009-12-17 @ 13:51:11
URL: http://whipstickagostop.blogg.se/
Postat av: patrick

hej

såg dig på tv4play

kul grej

men en sak bara

det är inte en kaffekokare

(en sådan ställer man på spisen)

utan det är en kaffebryggare du använder

kaffebryggarkokboken låter inte lika smart dock

lycka till

2009-12-17 @ 18:35:24
Postat av: katten

hehe jo, jag vet men som sagt, kaffebryggarkokboken låter inte lika tufft;)

tack!

2009-12-17 @ 21:08:50
Postat av: Angelina

Jag tycker att du har en skitfin blogg! Har du ork så slå även ett öga på min :D.

2012-09-01 @ 12:14:07
URL: http://allaprivatlan.se
Postat av: Edith

Hej! Jag har själv funderat på att börja skriva här. Varför har du valt att blogga här och inte någon annanstans?

Svar: Ingen särskild anledning faktiskt. Bara blev sa när jag började. :)
Katja Wulff

2012-10-12 @ 08:46:08
URL: http://allasmslan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
dansorensen

Visst gillar du Kaffekokarkokboken?

RSS 2.0