Zappa hos veterinären

I tisdags kväll märkte jag att Zappa höll på att böka runt en massa i kattlådan. Gick och kollade vad han höll på med och han kraffsade och kraffsade och satte sig sedan... Men det hände inget. Så han började kraffsa runt igen och så höll det på. Han har en ganska känslig mage så efter många rundor kring lådan sket han och eftersom det inte var något konstigt med korven tänkte jag inte så mycket mer på det.
 
Följande dag sa Dan att Zappa bökat runt på morgonen igen en massa. Och likadant var det senare på eftermiddagen. Vi fattade ju där någon gång att han kanske har problem att kissa och ringde direkt veterinären som sa vi skulle komma in akut, sjukt farligt om katter inte kan kissa. Så klart att det är! På fem minuter gick jag från att vara lite halvt orolig till så orolig att jag tänker Zappa ska dö nu. Googlade om det och där stod det ju att katten kommer dö. Har vi tur klarar Zappa sig om han genomgår en penistransampution. PENISAMPUTION! Det eller en säker död. Ja, men typ så stod det ju.
 
Väl inne på akuten fick vi gå före alla i kön och så tog dom snabbt in honom i ett rum och kände på blåsan. Men det var rätt lugnt sa hon så vi fick sitta och vänta en stund. Skönt. Det är roligt att ha en sphynx. Folk i väntrummet skrattade åt honom, pekade och utbrast "Oj!" när de såg honom. Antagligen bara för att de själva hade så tråkiga och fula djur.
 
Inne hos veterinären imponerade han inte. Eller inte på veterinären i alla fall, jag tyckte han var världens bästa katt som vanligt. Men hon kallade honom för "en slingrig ål". Jag kommer ihåg när jag var inne med min gamla katt Simba (RIP) och alla veterinärer fullkomligt älskade honom. Kände mig så stolt! Men Zappa bestämde de snabbt för att söva ner med en spruta i nacken så att han totaldäckade.
 
Såhär såg han ut då:
 
 

Ett foto publicerat av Katja Wulff (@katja_wulff)Jan 13, 2015 at 11:39 PST

 
Haha, är han inte så himla fantastisk?! Jag kunde inte, och kan fortfarande inte, sluta att skratta åt honom. Var ju en hemsk, hemsk matte kanske som satt där och skrattade åt honom och fotograferade medans Dan satt jämte med en ängslig min. Ville dra ut tungan på Zappa för att få en ännu roligare bild, men det fick jag inte för Dan. Samtidigt försöker veterinären pilla in ett långt rör i Zappas urinrör men det går inte! För Zappa har det minsta urinröret hon sett, och även en extremt liten penis. Haha!
 
Haha!
 
Men kolla då!
 
 
"Baaaaöööh"
 
Till slut gick det och de tog lite prover och sådär, men hittade inget fel på honom direkt. Han fick en spruta i nacken för att han skulle vakna... Och faen vad rolig han såg ut då då! Han kunde inte stänga munnen på flera timmar, den bara hängde där.
 
 

Hemma igen och vaken. Lite groggy fortfarande kanske, men inte värre än matte en vanlig lördagskväll.

Ett foto publicerat av Katja Wulff (@katja_wulff) Jan 13, 2015 at 11:42 PST

 
Under natten gissar jag att den där uppvaknandesprutan, i samband med den starka morfinmedicinen han också fick, slog till ordentligt. Han blev helt galen och var vild! Satt uppe med honom och försökte lugna till klockan sex på morgonen men efter det har han verkat bra och jag är inte orolig längre att han kommer dö eller behöva amputera sin lilla penis. 
 
Vi ska in på måndag igen för ultraljud och lite annat. Ska han sövas då igen ska jag ta fler foton, förhoppningsvis med tungan ute dessutom.
 
Här är en gammal film på honom:
 
 

Det var roligt att hålla på fram tills jag plötsligt fick för mig han måste vara döende (det var han inte).

Ett filmklipp publicerat av Katja Wulff (@katja_wulff) Dec 9, 2014 at 5:49 PST

 

Kommentarer
Postat av: Tina

Ja jävla, slutet gott! Du skriver väldigt rappt o skrattframkallande/ kramar

Svar: Kram <3 Ses snart! Kom hit vetja!
Katja Wulff

2015-01-17 @ 15:22:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
dansorensen

Visst gillar du Kaffekokarkokboken?

RSS 2.0