Sexig sallad till Alla Hjärtans Dag

Favorit i repris!
 
Detta tycker jag är ett av mina bästaste trecept - en sexig alla hjärtans dag sallad. 
Tid
2 timmar
 
Ingredienser
1/2 platta grishjärta
1/2 platta lammhjärta
1/2 platta kycklinghjärta
Röd mangold
Granatäpple
Mozzarella
Parmesan
Valnötter
Balsamvinäger
Olivolja
Salt
Peppar
Smör
 
Gör såhär
Sätt på kaffekokaren och hetta upp smör på plattan. Rensa bort blodsträngar och annat gojs från hjärtanen och skär i mindre bitar. När smöret smält kaffekokarstekte jag först en platta med lamm- och grishjärta (50/50) hårt på varje sida. Tiden beror väl på hur stora bitar du har, för mig tickade det på i 45 minuter. Du kan ju kolla tex någon serie i kammaren medan du väntar men missa inte att vända runt då och då så att hjärtanen inte bränns vid allt för mycket. Krydda med kärlek (salt och peppar).
 
Byt ut lammets och grisens hjärta till alla kycklingarnas hjärtan du förberett. Kaffekokartillaga dem ungefär precis likadant som de andra. Stäng av kaffekokaren.
 
Blanda salladen med delad mozzarella och granatäpple. Lägg hjärtbitarna på salladsbädden. Toppa med riven parmesan och krossade valnötter på. Ringla balsamvinäger över och servera. 
 
Bloody Valentine.
 
Det klaffar!
 
Krossat hjärta.
 
Och så måste man ju leka lite med maten när det är så fina ingredienser (medan lammen, grisen och alla kycklingarna nynnar i ljuv änglakör "Quit playing games with my heart").
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
dansorensen

Visst gillar du Kaffekokarkokboken?

RSS 2.0