Gucci & Jag i Nyhetsmorgon

Blev förvånad när de ringde från Nyhetsmorgon häromdagen, men när de berättade att det var kattens dag på söndag (idag alltså) fattade jag ju att de var intresserade av att snacka Gucci och hennes galna modellkarriär och vår blogg Meowtfit of the day (som startade hela Cats Wearing Tights-trenden, typ internets största trend liksom där i början av året barasåattduvet).
 
 
 
Var egentligen lite halvt uppbokad men när de sa att jag fick ta med en av mina kattavlor kunde jag inte riktigt säga nej. Hur coolt är det inte att få visa upp sin konst i Nyhetsmorgon (extra roligt att den fick vara med i bakgrunden under sändningen även när jag inte var på plats)! Och framförallt viktigt att vi i samband med detta skulle prata om hemlösa katter (fast att det kanske gick lite för snabbt). Ja, men jag har ju just skrivit lite om detta och även om mitt konstsamarbete där vi skänker pengar till just hemlösa katter.
 
Lyckades dessutom kränga en tavla till Jenny Strömstedt. Tavlan jag hade med mig var nämligen inspirerad av hennes katt Kerstin och hoppades på att Jenny inte skulle kunna motstå detta... ;) Min tanke var att hon (eller snarare TV4 kanske) skulle bestämma ett pris på tavlan och att alla dessa pengar direkt skulle gå till ett katthem som de då får välja ut. Berättade detta för TV4 när vi gick genom vad som skulle hända under sändningen, men det var tyvärr ingenting som jag kunde ta upp (vilket jag helt fattar). Men backstage haffade jag Jenny och sa hon får behålla tavlan! Hoppas hon sätter upp den där hemma... Mäktigt ju. Fan ta henne om hon inte gör det.
 
Vad jag tyvärr inte hann att nämna var att jag även håller på att planera en Kattutställning i vår med mina kattavlor! En del av pengarna som kommer in där ska så klart gå till katthem med. Är fortfarande i planeringsstadiet men hör av dig om du tror du kan hjälpa till på något sätt. Hade varit sjukt kul och bra ifall man ändå lyckats få ihopa en rejäl slant! [email protected]
 
Här är det mesta av inslaget från imorse. 
 
 
 Här är jag, Gucci och "Kerstin" framme på vårt väldigt fina hotell. Tyckte dock konsten behövde fräschas till. Eller hur?
 

Framme i Stockholm! Testar hur min kattkonst gör sig här på rummet. Vilken tycker ni är finast?

Ett foto publicerat av Katja Wulff (@kaffekokarkokboken) Nov 11, 2014 at 1:37 PST

 
Gucci börjar känna sig hemma i sminket på TV4 (som typ är min favoritplats i hela världen, älskar att bli piffad!). Vi var ju där för inte så längesedan! Lyckades att inte gå i sömnen på tåget denna gången... 
 
 

Gucci börjar känna sig som hemma i @tv4sminket

Ett foto publicerat av Katja Wulff (@kaffekokarkokboken) Nov 11, 2014 at 2:29 PST

 
Jag älskar att jag fått så jäkla roliga titlar när jag varit med i Nyhetsmorgon. Först Kaffekokarkock, sedan Kaffekokarkokboksförfattare (!) och nu Kattkonstnär! Ingen av dessa slår dock Guccis titel... 
 
 

Tack för att jag och Gucci fick komma förbi @Nyhetsmorgon & @jennystromstedt ! 😽

Ett foto publicerat av Katja Wulff (@kaffekokarkokboken) Nov 11, 2014 at 1:33 PST

 
"Kerstin" (60*60 cm)
 
Gaaaah, nu tjatar Dan som fasiken på mig att vi ska kolla film. Haj!

Kommentarer
Postat av: Martina

Men vilken grej, kul och grattis till dig och Gucci!

2014-12-01 @ 10:42:05
URL: http://www.matochodla.blogspot.com
Postat av: Anonym

jag har aldrig riktigt fattat de där med att skänka pengar till hemlösa katter

Svar: Det är ett stort problem då det finns minst 100.000 hemlösa katter i Sverige, en siffra som hela tiden ökar.
Katja Wulff

2014-12-01 @ 11:28:15
Postat av: Joanna-Livet med Asperger syndrom och kronisk smärta

så kul!

2014-12-01 @ 12:17:17
URL: http://domkallarmighannes.com
Postat av: Emmy's Life

Alltså den första bilden är så cool! Kattpower!

2014-12-01 @ 14:07:22
URL: http://emeliematkoski.blogg.se/
Postat av: dsfsd

sdafsd

2014-12-01 @ 15:14:04
Postat av: Hanna

Vad roligt att uppmärksammas där. ☺

2014-12-01 @ 16:05:23
URL: http://hannafialotta.blogg.se
Postat av: biggeros

Riktigt läcker tavla!! Spännande att få vara med på TV÷)

2014-12-01 @ 16:19:45
URL: http://biggeros.blogg.se
Postat av: Robex Lundgren

coolt

2014-12-02 @ 10:16:25
URL: http://ghgumman.blogg.se/
Postat av: Elina

Hahahah asså, bilden på katten med "människo-ben" är rent ut sagt SKITLÄSKIG!

2014-12-02 @ 21:39:52
URL: http://elinaedsberger.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
dansorensen

Visst gillar du Kaffekokarkokboken?

RSS 2.0