Härliga sommarrecept!

Ja, det är ju nästan sommar nu helt plötsligt så då får det ju bli sköna, sommarfräscha, härliga, ja varför inte MAGISKA, recept här i bloggen. Jag och Iggy ska ner på gården och sola våra blekfeta kroppar för att ta in sommarkänslan ordentligt. De andra två fjantkatterna (särskilt Zappa som är så jäkla kaxig inomhus) är oftast för skraja för gårdshäng. Det är ju jag, den arbetslösa crazy cat ladyn, samt mammor med skrikande ungar som hänger där nere mest om dagarna. Vi gillar inte skrikande ungar, men Iggy både hör och ser dåligt tror jag så det går bra ändå. 
 
Så. Tipsa gärna loss med dina bästa sommarrecept/sommaringredienser.
 
I'm all ears!
 
Alltid velat ha utstående öron.
 
Jag + Iggy + cigg + öl + sjunollor + utomhushäng = magisk sommar!
 

Kommentarer
Postat av: Evan

Haha! Jag skulle gärna vilja ha lite tacos till fredagsmyset i morgon!

Svar: Har gjort tacos! Tyyyp iaf. :) http://kaffekokarkokboken.blogg.se/2010/march/kaffekokarlagat-mysmat-i-mexikanskt-tema.html
Har nog gjort flera liknande recept men hittar de inte just nu. Ha det så mysigt!
Katja Wulff

2013-05-16 @ 14:36:07
Postat av: Koralin

Hej! Tack för en rolig blogg. Jag älskar Gucci!

Har du lagat fiskgratäng någon gång? Det är det godaste jag vet.... :-)

KRAM

Svar: Ja, men jag ska nog göra det lite mer. Det är ju himlans gott, men måste få till det så att det blir snyggare! :) Här är fiskreceptet jag gjort http://kaffekokarkokboken.blogg.se/2011/august/fiskgratang-utan-dillsas.html
Har nog ganska lite recept på fisk här i bloggen. Aldrig ätit så mycket fisk. Får bli ändring på det!

Kramkram
Katja Wulff

2013-05-16 @ 14:48:29
Postat av: Karro

Chili con carne! :P

Svar: Bra tips!! Tänkte göra det häromveckan när vi gjorde en sats på spisen. Men hade tyvärr inte tid då. Riktigt sugen på att fixa till en god, kaffekokarlagad chili con carne!
Katja Wulff

2013-05-16 @ 15:05:36
URL: http://karroannaberg.blogg.se/
Postat av: Katten

Korv stroganoff!

Svar: Det har jag gjort för längesen! Måste göra det snart igen, det är ju så gott. Tyvärr avskyr Dan falukorv så har inte köpt hem det så ofta, därför har rätten glömts bort lite. Smaklig måltid! http://kaffekokarkokboken.blogg.se/2010/january/draft-jan-8-2010.html
Katja Wulff

2013-05-16 @ 18:29:22
Postat av: En till Katja

Haha tänkte också föreslå fiskgrattäng!

2013-05-16 @ 21:05:06
Postat av: Mamma till tre

Eftersom du ska till Spanien snart så varför inte Paella?

2013-05-17 @ 09:51:25
Postat av: bakelady

Fler bakverk. :)))

2013-05-17 @ 14:16:42
Postat av: Nina

Sommarkäk: jordgubbskräm, rabarberkräm, rabarberkompott, rabarber på längden och tvärsan, sill i dill, grillat (kanske svårt på en kaffekokare) hallonkräm är också sommar, halstrad gravad lax med färskpotatis, färskpotatis med smör o salt är gudagott....

Kram!

2013-05-19 @ 21:11:47
Postat av: Linnéa

Hej! Ni är välkomna till Rumänien när ni vill. Så ni vet.

Svar: Åh, fantastiskt! :) Tack!! Sticker till Spanien idag, så får väl börja planera in Rumänienresan när jag kommer hem. ;)
Katja Wulff

2013-05-23 @ 17:29:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
dansorensen

Visst gillar du Kaffekokarkokboken?

RSS 2.0