En bild säger mer än tusen ord?

Hur går det då med alla katter här hemma? Vad tycker de två gamla kärringarna (Iggy & Gucci) om den nye spjuvern Zappa? Det ska jag nu eder förtälja.
Idag har det gått en vecka sedan vi fick hem honom och nu börjar det fungera ganska bra. Gucci har sedan första början varit rätt chill, bara hon får ligga och sova på sin värmefilt är hon nöjd och belåten med livet. Iggy däremot! Hon har både sett ut, betett sig och låtit som om hon vore besatt. Det är bättre nu och hon har börjat acceptera den lilla nakenfisekisen. Men ändå inte riktigt än... Ibland får hon några ryck och leker omkring med Zappa. Sen är det som om hon kommer på sig själv med att hon minsann ska visa att hon tycker livet är förbannat orättvist några dagar till och börjar fräsa och ha sig.

Ja, men som häromkvällen när de låg och mös med varandra på puffen i mörkret. Jag ville fånga ögonblicket eftersom de var så söta där de låg alla tillsammans. För första gången. När jag sedan kollade på fotot anade jag ändå att det inte var riktigt, riktigt OK än.



Men snart så!


Kommentarer
Postat av: natalie

hahaha underbart!

2012-02-10 @ 17:04:32
URL: http://nataber.blogspot.com
Postat av: Linda Johansson

Jag & min syster har tillsammans 4 katter. Det började med en perser som jag längtat efter hela mitt liv... och skulle egentligen ha slutat där (är väldigt allergisk).

Men vi tyckte katten kände sig ensam och behövde sällskap och sedan var de helt plötsligt 4! De 2 sista var bondkatter som behövde räddas från avlivning (en från ett katthem) då ingen ville ha dem...

Men om äldsta katten fått bestämma hade hon varit ensam dam på täppan, en typisk sur persermadam!



När vi blev tvungna att rädda en 5:e katt så trodde vi att allt skulle gå bra, det hade det gjort tidigare utan problem. Men då blev yngsta katten (katthemskatten) helgalen och vägrade ta emot en kompis till, de andra brydde sig inte så mycket... Hon är väldigt fixerad vid min syster (jag duger bara i nödfall) och var väl rädd för att få mindre uppmärksamhet & kärlek. :(



Stackarn fick flytta hem till våra föräldrar och blev en mycket lycklig utekatt som massakerar små söta fåglar och mindre trevliga huggormar. Och yngsta katten är lycklig igen! :)



Den äldsta har surat i 13 år i år så där finns inte mycket hopp... Hon var mycket keligare och väldigt efterhängsen och pratig som enda katten. Saknar det lite! :) Men det var inte så roligt när jag försökte fixa tentorna och hon aldrig lämnade mig ifred, låg på böckerna och strimlade papper...



Ni har iallafall 3 väldigt vackra katter & en underbar blogg! :)

2012-02-10 @ 19:53:25
Postat av: zaza

hahahahahaa. åh, så hemskt.. o lilla tassen som han så försiktigt sträcker ut. GÖLLE! ge han ett vickningschips.

2012-02-11 @ 10:37:15
Postat av: zaza igen

ps. är jätte avundsjuk på dans portfolio! så nice! önskar jag hade en så fin. kanske. en dag. om jag får tummen ur.

2012-02-11 @ 10:41:09
Postat av: Linnéa

nej men lille tusse då! Spynxar är de coolaste jag vet. Näst tjocka katter.

Hahaha det är en extremt kul bild faktiskt. Den måste ni rama in och hänga upp på väggen!

Och grattis till tillökningen!



ps, zaza är minst lika duktig på att rita stiliga nakengubbar jag tror:)



2012-02-15 @ 16:48:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
dansorensen

Visst gillar du Kaffekokarkokboken?

RSS 2.0