Iggy Katt - Återkomsten

Sedan Iggy Katt så hastigt och lustigt tragiskt gick bort härförleden har stämningen försämrats en del. Inte bara här i bloggen (här är några av kommentarerna)...

"Jag hoppas du bara provocerar och att detta Inte är ett dugg sant. För du beter dig som en psykopat. Pluggar psykologi och du är fan inte frisk. Störd."

- [email protected]

"Du bli bara sjukare och sjukare för varje dag som du blir mer känd. Ha det bra på toppen sen när du fölorat allt du en gång var."

- Kajsa

"När jag först läste detta inlägg trodde jag inte att det var på riktigt. "Inte kan väl en människa, som älskar katter, gå ut i skogen och skjuta ihjäl en liten stackare och LE? Inte ens bli berörd av det?" Antingen måste du ju ha nån slags diagnos, eller så tycker du inte om katterna - eller katter över huvud taget - ett dugg! Jag fattar helt enkelt inte hur du kunde göra så? Du får gärna beskriva, för jag fattar verkligen inte."

- Ida


...men även på hemmaplan. Iggy var ju faktiskt Dans favoritkatt (det är väl inte klokt att man kan favorisera en av tre katter?!) och han har varit ganska deppig över hennes öde. Kanske jag med hade varit, men jag tror att "[email protected]" eventuellt har en poäng! Han (borde det väl vara?) pluggar ju ändå psykologi och vet förmodligen vad han snackar om. Aja, vi valde iaf att göra en Jurkyrkogårdengrej igår för att ställa allt till rätta igen.

Och - HERREGUD - det funkade!


"It's alive!"

Ja jävlar! Hon reste sig fantamej upp ur graven efter att vi gått till Stampens kyrkogård här i Göteborg och offrat en kyckling (som jag inte själv skjutit, vi köpte den på Coop).


Här är kycklingen som Coop mördat men som vi åt upp och offrade till Andra sidan.

Så nu är familjen samlad igen. Titta så kärleksfull jag är! "[email protected]" kanske är obegåvad i alla fall?

Klappettiklapp på min lilla pälskling.


Zappa var också glad att vi lyckades få tillbaka Iggy. Mest för att han hoppas att vi nu ska göra samma sak med hans pung.


På väg hem med alla kissarna. Gucci Katt (som också lever och mår bra) chillar i den gula väskan. Elleeeer?!

Ironiskt nog höll Iggy på att dö igen strax efter att ovanstående bild togs. Det kom nämligen en idiot som inte hade sin hund kopplad. Den blodtörstiga byrackan kom rusandes mot henne och jag fick typ nästan offra mitt liv för att rädda hennes (man kan väl säga att vi är kvitt nu då?). Det var i sista sekund jag lyckades slita undan henne från den äckliga bestens fradgande käft.

Hundägare är så jävla dumma i huvudet.


Foto: Dan Sörensen.


Kommentarer
Postat av: Stina

Gaaaaaapflabb.. Helt otroligt att folk i detta avlånga land inte förstår sig på ironi och skämt ;)



Å du.. Akta dig för alla hundälskare.. För nu lär de börja spotta på dig åxå ;)



Hälsa de fyr fotade ;)



Kram

2012-08-29 @ 16:50:02
Postat av: Anonym

Aw :)

Lite kul med alla kritiska kommentarer, men jag var faktiskt tvungen att själv tänka till innan jag insåg att det var fake (var lite trött imorse, haha). Hon ser ruskigt död ut på bilden där du håller i henne! Sen såg jag att det var kyckling som ni stekte och så tänkte jag lite logiskt ^^ Vem fan går ut och skjuter sin katt och dessutom lägger upp det på bloggen liksom? Haha!

2012-08-29 @ 16:58:51
Postat av: Tove

Det var lilla jag som skrev det ovan, mitt namn försvann när jag skulle posta :)

2012-08-29 @ 16:59:54
URL: http://tlundegard.blogg.se/
Postat av: natalie

HAHAHA foooolk... the return of the zombie kitten!

2012-08-29 @ 17:13:46
URL: http://nataber.blogspot.com
Postat av: Viktoria (testikelleverantören)

Huu vilken ruskig historia! Men det måste ju vara sant när det är du som skriver. Vad roligt att ni fick henne tillbaka hur som helst!

2012-08-29 @ 17:39:11
Postat av: Linda

Du vet att hundägare är typ livsfarliga va? Hoppas du har skyddad identitet för detta påhopp är typ 1000 ggr värre än att steka en katt... Vi kattälskare är rätt loja och svårretade, hundägare å andra sidan bara väntar på ett skäl att få hugga strupen av sina medmänniskor (eller låta sin "bästa vän" göra det)

2012-08-29 @ 17:58:38
Postat av: Katja

Linda - hehe... Aja, Lite överdriver jag kanske genom att antyda att alla är det. Men de som utsätter kissarna mina för dödsfara, dessutom när de nonchalant bryter mot lagen (på ett sätt bara hundägare kan) är det definitivt. Störiga människor!

2012-08-29 @ 18:41:31
URL: http://Kaffekokarkokboken.se
Postat av: Linnéa

Jag tycker så mycket om dig!

2012-08-29 @ 20:39:10
Postat av: fifi

Tur att Iggy är tillbaka!

2012-08-29 @ 20:59:31
URL: http://fififantastic.blogspot.com
Postat av: Ida-badbakeday

Asså. Folk är sjuka i huvudet. Inte du, du är härlig.

2012-08-29 @ 22:40:21
URL: http://www.badbakeday.com
Postat av: Beccis

HAHA! Jag tror jag döööör!! Efter att jag såg inlägget om din kära kattsoppa incident har jag bara väntat på en fortsättning då hon ska komma tillbaka!! Snacka om att vissa folk inte fattar ironi, sarkasm och en allmänt kass humor! Visst att jag är djurvän, älskar katter/hundar och hela den biten, Men lite sjuka grejer ska man få göra för att liva upp vardagen och bloggen!! Älskar din humor och skrattar lika mycket varje gång! Fortsätt med de du gör och bojkotta alla nötter som inte fattar det kul och intressanta med det du gör!!

2012-08-30 @ 12:23:25
URL: http://beccos.blogspot.se
Postat av: Nina

Haha, såklart!

Fattar inte att folk är så dumma i huvudet!

Snygga brallor, var har du köpt dom?

2012-08-30 @ 12:53:08
Postat av: Katja

Tacktack! Så glada alla blev nu igen. Tur Iggy är tillbaka.



Nina - Köpte dem i våras på Monki, men jag tror de finns kvar! Säkert på någon REA-stång om du har riktig tur.

2012-08-30 @ 12:57:22
URL: http://kaffekokarkokboken.se
Postat av: Lisa

Diggar din blogg och din humor!



Måste fråga va för katter du har? Kattraser alltså. De är jätte fina!! :)

2012-08-30 @ 14:58:25
Postat av: Katja

Lisa - Tack! Iggy och Gucci är siameser (Iggy är lilasköldpaddstabbymaskad (!) och Gucci blåmaskad) och Zappa är en sphynx. De skiljer sig lite i utseendet men raserna är väldigt snarlika, passar bra ihop och är världens goaste. :)

2012-08-30 @ 15:08:15
URL: http://kaffekokarkokboken.se
Postat av: Rebecka

Hahahaha! Du är så fruktansvärt rolig alltså! Tråkigt att det finns människor som blir så himla slåss-arga bara. Jag kanske mest blev lite rädd när jag såg bilden och soppan, som nån här ovan skrev så såg hon ju ganska död ut, haha. Men hur kan man på allvar tro att en kattälskare skulle gå ut och skjuta sin misse? Nä, finns för många tråkmånsar!

Det var otroligt roligt att få träffa dig igår! Och som jag sa innan jag gick, kaffekokarkolan är så löjligt rolig!

Hoppas du får en tipptopp helg!

Svar: Haha, vad roligt att höra, tack! Jag tycker det är ganska roligt med sådana kommentarer. I alla fall för det mesta. :)
Det var skoj att träffa dig med. Vi kommer säkert ses på fler trevliga tillställningar framöver. Det hoppas jag i alla fall!

Trevlig helg!
Katja Wulff

2012-09-07 @ 23:05:31
URL: http://halv8hosmig.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
dansorensen

Visst gillar du Kaffekokarkokboken?

RSS 2.0